Gå til innhold

Dra i begravelsen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigersøster sin svigerfar døde nå, jeg kjenner ikke han personlig, men har møtt han to ganger.

Samboeren min drar på jobb samme dag som begravelsen, så han kan ikke.

Det tar ca 2 timer å kjøre, inkl.ferjetur. Om ikke ferja går så tar det ca 3 timer å kjøre. Jeg liker ikke å kjøre på vinterføre, og det er glatte veier i allefall nå, og meldt snø framover også.

Om jeg drar må jeg også ordne barnevakt til ungene, og noen som kan ta seg av hesten min (ta han ut, fôre, ta inn..).

Men så føler jeg at bør stille opp for min svigersøster m/familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke ut som du er så "gira" :)

Går sikkert fint om du blir hjemme, men sender en blomst til familien:)

Skrevet

ehhh...? Blir ikke din svigersøster sin svigerfar din pappa? altså, dama som er gift med din pappa sin svigerfar blir jo nødvendigvis din pappa gitt at du og din bror har samme far.

Skrevet

Min svigerinne er søsteren til min mann...hun er gift med "Per", og han har en far som heter "Ole".. Når ole dør, så er han min svigerinnes svigerfar...ikke min pappa.

Ikke hi, og bare et eksempel.

Skrevet

Nei jeg ville blitt hjemme. Send blomster.

Skrevet

Tror i dette tilfellet at svigerinnen er gift med HI's bror. Synes ikke det er nødvendig at du drar, send heller en blomst.

Skrevet

HI her.

Forkaring - Søsteren til min samboer er gift med en mann, faren hans var det som døde.

Alt ligger nå tilrette slik at jeg kan dra, og ettersom samboeren min ikke har anledning, så bør jeg vel stille opp.?!

Eller blir det mer "dumt" å være der?

Jeg har jo aldri "lyst" til å dra i noen som helst begravelse, men noen ganger så gjør man ting selv om egentlig ikke har "lyst"!

Skrevet

Finner det egentlig litt merkelig om du drar. Du har jo ikke noe forhold til mannen, og jeg ser ikke hvilken støtte det vil gi. Hadde ikke dratt, men hadde sendt blomster og kondolanse.

Skrevet

Så lenge din hans kones familie er representert i begravelsen trenger ikke du gå. Så om dine svigerforeldre drar, som er mest naturlig, eller noen andre, trenger ikke du å gå. Men synest jo egentlig at avdødes svigerfamilie bør være representert. Men det er helt akseptabelt med en blomst også. Gjerne hjelpe din svigerinne og svoger litt med praktiske ting, som ungene og sånt både før og etter begravelsen kan være like viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...