Gå til innhold

Konfirmasjon, 17.Mai, barnedåp, Hva kler dere ungene i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ikke de som skal konfirmers og døpes, men deres barn som er gjester / søsken =)

Har en to åring og en seksåring. Gidder ikke ha festdrakt, har ikke råd til nye bunader (De har hatt ekte bunader, arvet, til nå)

Hvor pent må det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid kofte, til enhver anledning:) Men så er du vel kanskje ikke same da?

Skrevet

Bruker bestandig festdrakt i slike sammenhenger.

Skrevet

Er ikke same nei ;) Men det er mange fine samekofter, men føler det blir litt feil altså... ;) he he

Skrevet

2 og 3 åringen har strikkede bunader.

7 og 9 åringene har penbukser, skjorte og slips.

Skrevet

Mine har alltid barnebunad. De selges ofte på halv pris på bogerud og jeg syntes det er penere enn vanlige penklær for de anledninger du nevner. Ikke blir det noe særlig dyrere enn en kjole heller,

Skrevet

Bogerud? Hva er det?

Er det ekte barnebunader du snakker om, eller festdrakter? ( til 21;16)

Skrevet

Har tre gutter.

Til komfirmasjon og dåp går de i dress, skjorte og slips.

17. mai går to av de i uniform :-) og minsten i dress.

Bytter ut skjorter og slips til hver anledning da.

Skrevet

De er så irriterendemed folk som tror at alle vet hvem og hva de snakker om. Du er ikke verdens midtpunkt, og alle vet ikke hva Bogerud er for noe.

Skrevet

Men hva er det da? En butikk?

Skrevet

Jentene i penkjoler og gutten i dress :o)

Skrevet

Mine barn har bundader til de kommer til konfirmasjonsalder, og da får de muligens egene i gave. Min familie og farens side av familien har bunader liggende til årene som kommer.

Mine ste-barn har vanlige finkjoler, de er større enn mine barn og det er vist "feil" bunader vi har så de kan ikke bruke de. Selv om vi har en vestfoldbunad hun eldste kunne ha brukt og vi bor i vestfold så kan hun ikke bruke den, for hun mener hun må ha sunnmørsbunad siden hun ble født og bodde der noen få år. Jeg gidder ikke å diskutere heller, så hun går i vanlig finkjole. Men nå har kjolene blitt litt anderledes enn hva de var før, begynt å få goth stil så kanskje ikke alle som mener det er finkjoler hun har. Men, så lenge hun kler seg fint er det greit for meg. (jeg som handler tøy så det blir ikke så ille, hun må kjøpe selv om det er mer "rare" ting hun vil ha og det gidder hun ikke...... hehe)

Skrevet

Jeg er så heldig at vi har ekte bunader til begge jentene:) I størrelser helt opp til de blir konfirmert:)

Men en pen kjole (type sommerkjole f.eks) gjør nytten til jenter og gutter kan ha en pen bukse og skjorte.

Skrevet

Nå har gutten vår strikka barnebunad, men når han vokser ut av den så vet jeg ikke. Blir vel dress antar jeg, om det ikke dukker opp noe annet fra familien. Syns små gutter i dress er så søøøte :)

Skrevet

I år blir det lys dress til gutten, hvit skjorte, men ikke slips. Jenta kommer til å bruke kids of norway festdrakt.

Skrevet

Hjemmesydd "bunad" og strikkede bunasokker til gutten på 2 år. Følger ikke helt reglene for ekte bunad så er vel egentlig ikke en ekte bunad. Men den ser slik ut. Hardangerbunad til hun på 4 år. Har 3 stk. som kan sys ut og inn alt etter alder (fra jeg selv var liten).

Skrevet

Barna mine har ikke vært i konfirmasjon eller dåp til andre barn enda da, men til 17.mai har de på seg bunad. Eldstejenta sa i dag at hennes bunad var mye finere enn min og søsteren sin.. Både jeg og eldstejenta har hardangerbunad, men minste har festdrakt kjøpt på reflex...

Her blir det nok bunad så lenge vi har til jentene, for både jeg og min mor synes det er fint og pynte de opp i bunad.

Skrevet

Jeg har en sånn slags "brudepike-kjole" fra Name It til lillegull, og vurderer dress til Storegull.... Vi får se ;)

Takk for innspill.

Hi

Skrevet

Vi drar frem bunadene så ofte som mulig. Men det finnes jo ellers mange flotte penklær til barn, særlig til jenter.

Skrevet

Han på 4 går i bukse og skjoert, og hun på 6 år i normal penkjole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...