Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Var det bare pga av at dere følte at dere burde gjøre deres plikt som gode borgere eller lå det noe annet bak?? Jeg har nå fått vite at ei dame jeg ikke tåler driver og snylter til seg os selv om hun både er sammen og bor med bf..Og ja det skal bli en sann fryd og melde henne...Ikke bare pga av at jeg ønsker og gjøre det riktige, men også pga av denne dama har gjort fæle ting mot mennesker jeg er glad i og som absolutt ikke fortjene hennes onde adferd!!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Terskelen er helt klart lavere for å angi en person du liker lite, fremfor et menneske du er glad i. Logisk det. Meld i vei og nyt skadefryden!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Jeg har meldt fra en gang. Det er flere grunner til at jeg meldte: 1. Jeg hater snylting og stjeling 2. Det er de som snylter og juger som setter andre i en reell situasjon i et dårlig lys 3. Når folk skryter av at de snylter så fortjener de å bli tatt
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Fodi jeg ikke har sans for folk som stjeler penger fra "meg". Knekkende likegyldig om jeg liker vedkommende person eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Jeg gjorde det av samme grunn som jeg ringte politiet da jeg så noen stjele en bil.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Jeg likte ikke den personen som snyltet til seg penger. Så det var deilig og melde henne..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Fordi kriminalitet ikke er greit. Detg skal straffes. Hvorfor skriver du snyltere i anførselstegn?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 Fordi stjeling aldri er greit, uansett om du går inn i huset til noen og forsyner deg, om du rapper noens veske eller om du stjeler ved å lure til deg goder andre har betalt for og som du ikke har krav på. Fordi alle de millionene - MILLIARDENE - folk snylter til seg hvert år, kunne gått til et bedre barnehagetilbud og en bedre skole til barna mine. Fordi disse pengene kunne gått til å lage tryggere veier, eller til å bygge sykehjemsplasser til gamle og syke som fortjener pleie og ro på slutten av et langt og strevsomt liv. Eller de kunne gått til vaksiner, mat og rent vann til folk som bor i land som er mindre heldige enn oss. At disse pengene heller skal gå til løgnere og snyltere, som har vokst opp i verdens rikeste land, som har hatt anledning til å ta seg gratis utdanning, og som har full anledning til å jobbe og bidra til fellesskapet selv, det er en stor skam, og jeg fatter ikke at sånne dagdrivere og døgenikter kan se seg selv i øynene og fremdeles gå med hodet hevet.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Fordi jeg anmelder tyveri! Være seg trygd, biler eller lommebøker.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Jeg vet om noen som nok er slike "snyltere"....de er mine naboer, har barn i samme barnehage som meg, og hun har forsnakket seg en gang. Det ville vært veldig lett å melde dette, jeg har ingen relasjoner ellers til henne. Men....jeg tenker....hvis jeg skal være så "rettferdig" og "korrekt" i forhold til henne så må jeg jo tenke sånn om de jeg tror snylter på skatten, som er sykemeldt og arbeider litt svart, som jobber svart ellers, som kjører for fort (min mann og veldig mange andre), som kjører i fylla, som bruker firmabilen uten å rapportere det, som har trikset med regnskapet i egne firmaer...osv osv... Det virker som om det er lavere terskel for å rapportere enslige mødre enn andre som foretar seg ulovlige ting. Jeg syns det er ille at noen misbruker mine skattepenger for å få utbetalt morstrygd og stønader mens de er sammen, men om jeg melder DET, så må jeg også melde alt det andre. Så jeg velger å spille uvitende........
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #12 Skrevet 26. mars 2011 Til 13:14 Jeg synes virkelig at du i det minste skal melde fra om du vet om noen som kjører i fylla. De setter faktisk andres liv i fare, synes det er alvorlig svikt om noen unnlater å melde fra om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå