Gå til innhold

da har jeg født :)


camilla86

Anbefalte innlegg

hei hei..

 

har ikke vært den mest aktive her inne,men tenkte å skrive litt her nå :)

 

16 mars kl 19.40 kom ei vakker lita pia til verden...i uke 35+5,termin 17 april..

rundt 22.00 den 15 mars begynte jeg å få mistanke om at jeg lekket fostervann...dro inn på sjekk på morgenen etter den 16,fikk bekreftet da at det var vannavgang...å ble sendt med ambulanse til sykehus siden jeg var andregangsfødende,å hadde rask fødsel med første..

 

skrekkblandet fryd da det var litt tidlig,men lille frøkna ville ut :)

har hatt mistanke lenge at hun kanskje ville komme litt før da jeg har hatt mye nedpress og murringer i et par uker!

 

var spent på hvordan fødselen ville bli da jeg hadde en relativt rask fødsel til å være førstegangs fødende(ca 6t),men tok 3,5t så var hun ute...slutten var helt vill..

 

lå for det meste i sengen under riene,oppe og gikk av og til...da jeg hadde full åpning ville jordmor at jeg skulle opp å stå for å få snuppa ned i bekkenet,siden hun lå veldig langt opp.... i det jeg reiser meg opp,kjenner jeg at hun bare sklir ut...heldigvis hadde jeg trusen fortsatt på meg,for jordmor var langt i fra forberedt på at hun skulle komme så fort..hadde ingen antydning til pressrier! hun bare seilte ned i trusa mens samboer og jordmor heiv meg i sengen å reiv av meg klærne :)

var heldig å fikk ikke en eneste rift eller noe..så deilig å være så kvikk etterpå :)

 

lille snuppa var 2930g og 48 cm,så hun var ikke så liten til tross for at hun var tidlig ute...

vi ligger enda på sykehuset da hun har vært plaget med lavt blodsukker,gulsott og lite vekt oppgang..men det går fremover å hjemreise er vel ikke så langt unna! :)

 

ble kanskje litt rotete,men ting skjedde så fort så er vel fortsatt litt rotet oppi hodet enda :)

 

dere andre må ha masse lykke til :)

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse!! Kjempefint og motiverende å lese om en komplikasjonsfri fødsel som gikk så fort, og at du er i god form! :)

 

Nyt tia, og kos deg med familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! Jeg er i uke 36 + 2 og er veldig klar for å møte min lille gutt snart...

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk alle sammen :) koser meg masse med mine 2 herlige jenter <3 :)

 

nå har vi endelig fått lov til å dra hjem,er virkelig godt å komme tilbake til hverdagen :)

 

lykke til, til alle dere andre :) snart har dere deres små i armene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig tillykke :) Skulle gjerne hatt en sånn fødsel, ja :) Kos deg nå da - med to nydelige jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...