Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Storesøster sov i vognen inne i stuen på dagtid i starten. Men nå med nr 2 er jo vognen godt brukt, så jeg bør finne noe annet. Hvordan gjør dere det?
Popelko Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 vogge eller kurv kanskje ? Vi har en kurv som blir brukt de første mndene
Mia2011 Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Senga si kanskje ; Vi har sprinkelsenga klar på babyrommet, men den første tiden skal hun sove i vugge inne hos oss. På dagtid derimot skal hun vennes til å sove på sitt eget rom hadde jeg tenkt.
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Jeg har kjoept en saann som dette. Hjul paa, saa den skal paa soverommet ved siden av senga mi om nettene i starten, og saa trilller jeg den bare inn i stua og har den der paa dagtid. Hadde ikke lyst aa ha vogna inne rundt omkring. Den holder nok bare for de foerste 4 mnd, men saa selger jeg den bare etterpaa.
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Saann som dette, MED link saa dere kan se! (surrete...) http://www.google.es/imgres?imgurl=http://www.latiendabebe.com/images/MINICUNA%2520PERRO%2520COJIN%2520GROC.jpg&imgrefurl=http://www.latiendabebe.com/minicuna-perro-cojin-amarillo-p-1085.html&usg=__PQxi3Oc4XZ8GktIbk0lBAy5qTYM=&h=477&w=640&sz=30&hl=es&start=132&zoom=1&tbnid=4dVQIFfTzwAoJM:&tbnh=150&tbnw=202&ei=jPaMTc3WENS84Aaxw5G9Cw&prev=/images%3Fq%3Dminicuna%26um%3D1%26hl%3Des%26sa%3DN%26biw%3D1024%26bih%3D643%26tbm%3Disch0%2C4600&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=538&vpy=375&dur=1310&hovh=194&hovw=260&tx=157&ty=134&oei=HPaMTa-gMcfHsgb_oMSQCg&page=10&ndsp=12&ved=1t:429,r:6,s:132&biw=1024&bih=643
Snømusa2013 Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Her har vi bestilt babykurv som vi skal ha i stua, men som kan tas med på soverommet på natta og som vi kan sette ute hvis det er fint vær i sommer :-)
2prinsesser11og08 Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Her blir dagsovingen gjort på stua, i vugga, mens senga blir forbeholdt natt. Gjennomførte dette med den kommende storesøster også, og synes det er greit å "skille" litt mellom når det skal være mørkt og stille på natt, og når det er soving på dagen der det vanligvis er mer lyd og action i huset. Har en tro på at dette gir barn som sover selv med lyder rundt seg, så vi andre 3 som bor i huset slipper å liste oss rundt så snart babyen skal sove
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2011 1+1, jeg har tenkt som deg Håper å "herde" lillebror med litt lyd på dagtid Tenker det blir kurv eller vugge i stuen Takk for synspunkter
2prinsesser11og08 Skrevet 25. mars 2011 #9 Skrevet 25. mars 2011 Dreiv å skramla i kjøkkenskap og rota rundt i huset og "bråka" når storesøster var baby og skulle sove også jeg Bare for å lage lyd så hun ikke skulle bli en sånn lyd-sky unge, og jeg føler at det hjalp Det er i alle fall ikke noe hvisking i gangene, eller forsiktig lukking av dører fordi om hun nå har lagt seg om kveldene. Hverken nå når hun er blitt 3, eller tidligere
Malinemor Skrevet 25. mars 2011 #10 Skrevet 25. mars 2011 Her kommer vi til å la henne ligge på sofaen eller i stolen, i vognen, eller i sengen Vi får låne en sånn liten bedside crib med hjul på, så vi kommer gjerne til å trille den litt frem og tilbake mellom stue og soverom i starten
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 25. mars 2011 #11 Skrevet 25. mars 2011 Vi skal bruke bærebag, og sette denne i lekegrinden som står i stua. Denne gangen har jeg kjøpt fashion bag til vogna, så den skal bare brukes ute. Om natten bærer vi bare bære baggen inn på soverrommet våres der baby sengen står og setter baggen oppi der.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. mars 2011 #12 Skrevet 25. mars 2011 Jeg hadde mange planer om sovested for babyen før hun kom, men siden det viste seg at hun NEKTET plent å sove alene, så ble det bæresjal for alle penga de 4 første månedene.. Da var det plutselig OK å sove i vogna, så nå sover hun i vogna si på verandaen på dagtid, og det er deilig=)
eskil2687 Skrevet 26. mars 2011 #13 Skrevet 26. mars 2011 Herregud om vogna e brukt til 1 unge så kan vel unge nr 2 ligge i den for det. Vi har kjøpt brukt vogn nå og hun skal ligge på soverommet i den både natt og dag ja. Skal vel ikke ha ungen på stua da vel??????? Men det e vel opp te deg. Skal jo gjøre daglige sysler på stua slik som støvsuging osv,da kan ikke ungen ligge der vel i bråket??? Men men..........
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #14 Skrevet 26. mars 2011 Ungen må jo bli vant til lyder- og hvertfall "daglige sysler".
Nagilimia Skrevet 26. mars 2011 #15 Skrevet 26. mars 2011 Morsomt det med støvsuger, for min gutt hadde en liten tendens til kolikk, og det som hjalp var å sette på støvsugeren eller vaskemaskinen, he he! Men selv om han sovnet av så mye bråk, ble han aldri vant til skarpe lyder. Gikk det ytterdøra, våknet han uten untak. Ringte det på, våknet han. Huff, en forferdelig tid. Jeg skulle jo vende han til disse lydene og endte opp med å bli utslitt av en baby som aldri fikk søvnen sin. Heldigvis tok jeg vette til meg etter han var 3 mnd og begynte å prioritere søvn. Dvs. at vi faktisk lukket dører varsomt, kobla ut ringeklokka.. Noe vi ALDRI skulle gjøre Fra 9 mnd sov han igjennom disse lydene alikevel Nå sover han om jeg så legger inn tøy på rommet etter han har lagt seg. Ikke vær så opptatt å ta hensyn til at babyer er forskjellige. De fleste uvaner kan snues. Noen unger blir vant til lyd, andre ikke... Mitt poeng er derfor, lag lyd, ha på tv, radio, le høyt, støvsuge osv. men ikke slit dere ut. Blir lillesøs likedan, så kommer jeg til å prioritere søvn mens storebror er i barnehagen, lillesøs får tåle storebror på ettermiddagen. MEN har selvfølgelig bestilt en soveunge denne gangen
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 26. mars 2011 #16 Skrevet 26. mars 2011 Håper på en enkel baby som sover mye,men man vet jo aldri om det er sove eller våken nurk man får. Har hatt en av hver til nå,så det er jo lov å håpe på en sovebaby til.. Planen er å ha vogn ute slik at ungen lærer seg tidlig å sove ute. Når været ikke tillater det,blir det kurv,sofa eller i senga inne. Lurt å rett og slett se ann babyen før man bestemmer seg for både det eneog det andre, fort å bli "skuffet" dersom planer ikke går som ønsket.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 26. mars 2011 #17 Skrevet 26. mars 2011 Skjønner godt at du ikke vil ha en skitten godt brukt vogn i stuen.... ikke alltid apetttelig det.... Som noen andre nevnte over her mener jeg det er viktig og skille dagsøvn fra nattesøvn. Førstemann sov i lekegrinden eller vogna ute på dagen, og sin egen seng på vårt rom på natta. Vil prøve på det samme med denne også, men etter alt jeg har hørt planlegger jeg minst mulig annet enn og ta en ting av gangen og heller konsentrere meg om og finne løsninger som fungerer for oss, når vi trenger det. Ingen unger er like, så og si at jeg SKAL gjøre sånn og sånn blir litt og skyte i blinde for min del....
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 26. mars 2011 #18 Skrevet 26. mars 2011 Helt enig med deg Nagilimia! Man må faktisk se an babyen før man går for det ene eller det andre! Vi hadde en gutt som skvatt av alle lyder og var kjempe var til og med for helt hverdagslige lyder! Vi hadde hørt det var sunt å la han ligge der vi var om dagen og venne seg til bråket. Merket etterhvert på han at han var helt underernært på søvn og ble bare mer og mer våken. Tilslutt sov han to dupper på en halvtime hver dag og ikke mer! Vi fant ut at han måtte skjermes mer for lyd og begynte å legge lurene til sengen hans eller sjal fremfor lekegrind og vugge og ikke minst liste oss roligere og ta mer hensyn. Da fikk vi en helt annen gutt som endelig sov to timer eller mer i strekk! Han var var for lyder frem til han fylte 1 og nå er det kun hvis han likevel er i ferd med å våkne at lyder vekker han opp! Så han har jo blitt herdet, men det tok bare litt lengre tid! Rådet mitt er derfor å se an hva slags baby du får og hva den tåler! Ikke prøv å herde den for lyd om det går utover søvnen!!!
motherO Skrevet 26. mars 2011 #19 Skrevet 26. mars 2011 Må si jeg reagerer litt på de som skal ha babyen liggende midt i stua når den skal sove, for å "venne den til bråk". Ville du sovet mens noen så på tv, støvsugde, spilte musikk eller bråket med vilje rundt deg?? Babyens hjerne trenger ro og hvile, noe den ikke får med masse støy rundt seg. Selvsagt skal man ikke legge babyen i et lydtett rom, men en mellomting ville passe. Jeg har hatt to babyer, og den ene sov veldig godt i vogna si enten ute på terrassen eller inne i yttergangen når det var for kaldt/surt ute. Andre sov også i gangen eller i sin egen seng på rommet sitt. Og de sov godt og lenge når de fikk sove i ro. Jeg listet meg ikke rundt, men prøvde å ta hensyn - som jeg ville gjort hvis det var mannen min som hadde lagt seg nedpå. Synes ikke en nyfødt skal tåle "alt" av støy bare for å tåle det.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #20 Skrevet 26. mars 2011 Enig i at man ikke skal bråke med vilje. Jeg vil bare unngå å liste meg rundt slik jeg gjorde med førstemann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå