Gå til innhold

"Sovested" for nyfødt hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster sov i vognen inne i stuen på dagtid i starten. Men nå med nr 2 er jo vognen godt brukt, så jeg bør finne noe annet.

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg noen baby enda, men det jeg tenker i forhold til nr to er at vi kommer til å kjøpe seng fra stokke, og bare flytte den inn på stua på dagtid siden det er hjul på senga. :)

Skrevet

Jeg tengte å pusse opp vogga jeg brukte som lita:) guttene sov i senga si både dag og natt :) sov i vognbagen først siden senga var litt stor.

Skrevet

I lekegrinda (trygt vekk fra storebror :)

Skrevet

Begge mine har sovet i vognbagen i stua i starten. Prøvde i vogga men fant ut at de likte å ligge litt skjermet under skyggen. Det var helt genialt at de ble vant med at vognbagen var "sovested" på dagen. Da kunne vi ta de med hvor som helst og de slo seg til ro oppi der. Det skal jeg gjøre med nestemann også:)

Skrevet

Jeg har hatt en egen vogn i hovedetasjen de har sovet i på dagtid. Vi har hatt leandervugge også, men mine har måttet trilles i søvn og knapt nok sovnet da. Til nestemann vurderer jeg en kabriolet jeg kjøre att og fram med i stua. Stort sett eneste måten å få de til å sovne, men dessverre er det vanskelig å sove selv når man skal kjøre bil. Det viktigste er at babyen har mer en et sovested slik at madrassen blir "luftet" skikkelig hver dag.

Skrevet

Førstemann sov bare ute i vogn på dagtid, til nestemann brukte vi vugga mere så hun sov like godt ute som inne. jeg liker best at de ligger ute i vogn, men av og til er det greit å legge dem inne også :)

Skrevet

Mine 2 har sovet i vugga inne de første månedene og i vogna såklart om vi har vært ute. :) Når de har blitt større har de sovet stort sett i vogna ute og noen ganger i senga si på rommet. :) Nå som de er større har de luren sin i senga. :)

Skrevet

Vi hadde Veslefrøkna i vognbagen både dag og natt de første 4-5 mnd før hun flytta inn på eget rom til egen seng. Når lillebaby kommer så antar jeg at vi gjør det på samme måte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...