Gå til innhold

Earth Hour 2011

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. For jeg ser ingen grunn til å ikke skulle delta.

Skrevet

Veldig god grunn til å skru av fotballkampen!

Skrevet

Hvorfor skal dere delta. Tenk på alle de menneskene som IKKE kan skru på lyset igjen når rødvinskosen med en haug med stearinlys er over etter en time? Over 700 millioner mennesker i de fattigste landene i verden er avhengig av ved eller trekull som energikilde for matlaging. Innendørs fyring skaper alvorlige luftveissykdommer og forårsaker rundt to millioner dødsfall årlig, hvorav 44 prosent er barn. Hver eneste dag dør barn fordi Earth hour for mange er en kronisk tilstand. Ikke glem friheten og mulighetene elektrisitet har gitt oss.

Skrevet

Det er nettopp for å spare enegi at man burde delta. Og for å bli påmint om den friheten og mulighetene vi har.

Jeg er også flink til å ikke kaste mat. Burde jeg slutte med det da siden det er så mange som sulter og ikke har mulighet til å kaste mat?

Retorikken din er litt Påtryneteater.

Skrevet

Skal delta for å slippe å se fotball. Det er grunn nok i seg selv!

Skrevet

Kampanjen virker mot sin hensikt når det oppfordres til å tenne stearinlys. Et stearinlys avgir mer co2 på en time enn EN lyspære på 7 watt.

Skrevet

Ikke når poenget er å spare energi

Skrevet

Ja, i år som i fjor. Mannen skal ut, så jeg skal kose meg alene med godteri og stearinlys :-)

Oppfordrer alle til å delta!

Skrevet

På hvilken måte da? Er det et ønske om å gå tilbake til den gang vi klarte oss uten elektrisitet. Den gang arbeid var forbeholdt årstider og tidspunkter på dagen da det var lyst. Den gang vi ikke fikk renset vannet og folk ble syke eller før vi kunne drive sykehus? Nei du, verden trenger mer elektrisitet slik at de fattige landene også kan ta del i det vi tar som en selvfølge.

Skrevet

Du burde virkelig lese deg opp på energisparing

Skrevet

Vi skal også:) Ser på den som en fine måte å markere at man faktisk bryr seg.. Ikke at det kommer til å hjelpe i det store bildet, men det er flott at et slik arrangement faktisk tiltrekker så mange mennesker i hele verden!

Tørrpinner de som ikke er med;)

Hvorfor IKKE bli med?

Skrevet

Hvis jeg får med meg samboern(han syns sånt er litt teit)...

Skrevet

Det er 1 milliard mennesker som deltar på Earth Hour og det hjelper faktisk i det store bildet også. Det er mye energi som blir spart når 1 millliard mennesker slukker alt.

Skrevet

Selvfølgelig, ungene snakker om det på skolen og det er en selvfølge å være med.

Men jeg tror det blir en litt merkelig løsning her i huset i år da, alt lys o.l blir skrudd av, men TV'en blir nok stående på. Vi reduserer drastisk på stømbruken en time, men den strømmen TV'en krever må vi nok spandere på oss gitt ;)

Skrevet

Jepp :o) Er en sucker for sånne tiltak.

Skrevet

Ja, gjorde det i fjor også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...