Gå til innhold

Problemer med og gå på do


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har i det siste hatt problemer med og gå på do skikkeligt, altså gjøre nr 2 og jeg bare lurte på om det er noen andre som også har eller har hatt hard mage og har noen tips til meg som kan gjøre det lettere og få gjort nr 2???

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, joda, det er et velkjent problem, som jeg hadde glemt siden sist gang jeg gikk gravid.

Det finnes nok mange gode råd, generelt sier de vel at man skal sørge for nok fiber og rikelig med vann. Jeg har funnet ut at havregrøt til frokost HVER dag funker fantastisk! Jeg er så heldig at jeg synes det er veldig godt også, så da er det enkelt og holder jeg det gående så holder det systemet gående også :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nic76, pluss at jeg vil tilføye mitt eget tips: Yoghurt med 1-2ss linfrø. Da gikk det straks bedre her, selv om farta fortsatt ikke er allverden. Et blad på do hører også med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skal ha min nr 3 og har hatt dette problemet i hvert svangerskap. Fordøyelsen går dobbelt så sakte når man er gravid og derfor blir mer vann sugd opp fra tarmen, man får dermed hardere avføring. Man må spise ting man vet er bra for fordøyelsen og drikke MYE vann. Hjelper med å drikke biola og syrnet melk istede for vanlig melk (som virker slik at den hardner avføringen), mye frukt, havregrøt (nam nam) og slike ting. Hvis man fortsatt plages kan man ta lactulose som man får kjøpt på apoteket. Dette er helt ufarlig for barnet. Ved å ta ca 10 ml om dagen kan man holde magen mer myk. Det er ikke gunstig å sitte å kreiste for mye på do for da får man hemorider og veldig herd mage i slutten av svangerskapet kan gi mye kynnere og ubehag.

 

Håper tipsene virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Føler me dæ, æ blei så forstoppa at æ blei innlagt i januar:S Gikk ei uke før æ fikk gått på do. Å det va heilt jævli. Aldri vært så dårli, og æ har en kronisk mage/tarm sykdom å e vant me mye plaga å smerte.

Men detta va heilt jævli.

 

Anbefale: Linfrø i yoghurt, linfrø i brød, svisker etter måltider, laktolose(helt ufarli of reseptfritt), tørka fersken, lakris, mye vann, fiber.

 

Håpe detta går over før dæ! Æ e heldivis kvitt det før nu,men håpe ik æ bli plaga ijæn.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...