Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Hei!! Jeg er utrolig sløv når det kommer til å sjekke lønnsslippene mine... Ikke bra, jeg vet det. Men i dag oppdaget jeg til min fortvilelse at jeg ikke har gått opp en eneste krone siden jeg begynte i jobben min januar 2009. Ikke en eneste krone altså... Når har jeg riktignok vært 10 måneder i mammaperm i løpet av den tiden også. Men jeg trodde at alle gikk opp litt hvert år, indexregulering, men det stemmer kanskje ikke?? Setter stor pris på svar!!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Det kommer jo helt an på hva som står i kontrakten din.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Jeg er ansatt som sykepleier i Oslo kommune, så det er vel en standard kontrakt jeg har. Driver og flytter så har selvfølgelig pakket ned alle de "viktigepapirer" i en eller annen eske. Mener du at det kan stå i kontrakten at man ikke kommer til å gå opp i lønn? Tusen takk for at du gadd å svare meg
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 er du fagorganisert, så kan du ringe å spørre i forbundet el.tillitsvalgt der du jobber. eller så les på f.eks dokument 25.kan laste det ned på nettet.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Ja eg er organisert! Takk og pris... Jeg skal ta tak i alt dette på mandag, men ville høre her først om det kunne stemme før super hormonelle høygravide meg smeller i bordet med noe jeg ikke har peiling på
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Hvorfor skal lønnens følge konsumprisindeksen mener du? Det har jeg aldri hørt om. Det er jo sentrale og lokale forhandlinger som gjelder. De sentrale mellom arbeidsgiverforeningene og arbeidstakerforeningene som regulerer tariffavtalene og de lokale for evt personlige tillegg. Og så må du se hvilke tariffavtale som gjelder deg. Og så kan du se om din ansiennitet skal tilsi at du øker snart f.eks.