Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Altså, jeg ser for meg at jeg ikke klarer å knyte det.... Har dere erfaringer? finnes en mellomting mellom knytesjal og babybjørn bæresele? Hadde babybjørn bæresele til storesøster, men den ønsker jeg ikke å bruker mer... Hva sier dere?
Stoltmamma:) Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Hei, jeg driver å lurer på å skaffe meg bæresjal eller bæresele. Kan jeg spørre - hva er grunnen for at du ikke ønsker å bruke bæresele?
Moonfreckle Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Jeg tror nok at knytingen blir enkel me dlitt øvelse. Ellers så er vel den de kaller for Mei Tai en slags mellomting? Jeg skal ha et sånn elastisk et...for jeg forestiller meg at det blir mest behagelig både fr meg og barnet.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2011 Fødeklar:): Bæreselen er visst ikke egnet for helt små. I tillegg synes jeg den var tungvint å bruke. Fikk etterhvert vondt i skuldrene av den. Moonfreckle: Elastisk er nok bra- har du tenkt på hvilket merke du vil gå for?
Nagilimia Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Altså jeg trodde det var vanskelig, men det er det da virkelig ikke... Tar litt tid de første gangene, men steike (unnskyld utrykket) så mye bedre å bære med Jeg fikk tilfeldigvis prøve sjal hos ei venninne, og det reddet hverdagen min Denne videoen hjalp meg masse: Jeg er nok litt mere femini så synes det er viktig at det ser pent ut. Derfor la jeg litt tid i å ta det på meg (3 min istede for 1 min) etter et par uker, slik at det så ut som et plagg istede for et sjal. Mere som dette: http://www.ammebutikken.no/uploads/bilder/produktfarger/151-sage_krone-visning-.jpg Derfor tok jeg det ofte på som et plagg om morningen og gikk med det hele dagen. Jeg tok ikke av meg sjalet for å få ut babyen, men løftet baby inn og ut. I tilegg synes jeg det var greit hvis jeg tok en jakke utenpå at det ikke syntes mange klumper og slikt: http://petronella.mobilblogg.org/thumb.php?id=1818&width=320 Bæresele er mye mer klumpete, men har en manduca jeg bruker fra ca 3 mnd. Mannen min liker best manducaen da
Nagilimia Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Mange på finn.no, kan jo evt. selge det igjen om det ikke var greia for deg
Moonfreckle Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Hei igjen. Jeg har nok ikke merket meg noe spesielt merke.... Tror kanskje det ikke er så store forskjellen på dem? Har kikket litt på Finn.no, siden jeg er tilhenger av gjenbruk, og der ligger til enhver tid mange slike sjal og seler for salg. Vet at Mei Tai finnes med noe ekstrautstyr som skal gjøre den anvendelig også for de helt nyfødte...men jeg synes det elastiske ser så kjekt ut. Har funnet masse nyttig info her: http://www2.tettinntil.no/
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Jeg har bestemt meg for aa kjoepe en Close Baby Carrier. Elastisk det ogsaa, men er allerede formet i kryss til bare aa smette paa seg som en jumper og legge babyen i. Har bare et ekstra sjal til aa knytte over, men det er bare aa legge rundt og knyte bak eller foran, som et forkle. http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 25. mars 2011 #9 Skrevet 25. mars 2011 Jeg har kjøpt close baby carrier, virker veldig bra:) har i tillegg babybjørn, men liker ikke den før babyen kan holde hodet selv. Tror close baby carrier er genial med tanke på å få den på uten å styre for mye.... Ingen knyting!
Fødeklar_ja! Skrevet 25. mars 2011 #10 Skrevet 25. mars 2011 Æ har bestillt bæreslyngra fra Victoria Slinglady, du finn ho på ebay og på facebook. Den koste nærmere 700 kr her i Norge, æ betalte 162 NOK og ingen frakt når æ bestillte den på ebay. Æ glede mæ masse til å bruke den. Hadde også babybjørn bæresele til minstejenata mi når ho va mindre, men verken æ eller ho trivdes med å ha ho oppi der. E mye mer positiv til bæreslynga, den både ser komfortabelt ut og har hørt utrolig mye positivt om den. Du lære fort og greit å knyten den med å se på Victoria sine knytevideoa. ligg blant anna på youTube..
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2011 Tusen takk for mange gode svar! Får sjekke dette ut litt nærmere ja
Malinemor Skrevet 25. mars 2011 #12 Skrevet 25. mars 2011 Jeg har kjøpt Moby Wrap elastisk bæresjal, gleder meg til å ta det i bruk Ellers er Close baby carrier et godt alternativ til elastisk sjal, siden du slipper å knytte det
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. mars 2011 #13 Skrevet 25. mars 2011 Da vil jeg få anbefale deg Close Baby Carrier; et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe! http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332 Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4-5 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer. Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det må dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det her hjemme, når jeg skal være alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=) Instruksjonsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4 Enklere blir det ikke, og jeg anbefaler det på det sterkeste (har brukt det i 4 mnd nå og eeeelsker det
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 25. mars 2011 #14 Skrevet 25. mars 2011 Hei! Var i samme situasjon som deg, hadde brukt babybjørn før men ikke med godt resultat. Denne gangen ønsket jeg å prøve noe nytt,etter mye lesing på forskjellige tester;) endte jeg opp med å kjøpe en moby wrap,siden dette kunne brukes fra nyfødt og oppover,uten div innlegg osv.. Har bare fått prøvd sjalet på,med en dukke inni,siden lillesøster ikke kommer før i juni. Synes det var lett og knyte,pluss at du bare kan ha sjalet på uten at det er i veien.Slik som en stor bæresele kan være,når du ikke har barnet oppi. Lykke til i valget:) men som flere sier,finn.no er en fin plass å lete etter sjal og evn selge;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå