Gå til innhold

Er det nesten bare lavtlønnede som er her inne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare på følelse at nesten alle her inne er barnehageassistenter, sykepleiere og andre tilsvarende lavtlønnsyrker.

Jeg mener ikke noe galt med de yrkene, har stor respekt for dem..

(Og mener de burde har bedre betalt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye tjener du?

Skrevet

Admin. dir. her. Synes ikke lønna er så værst...

Skrevet

Er politi. Tjener helt gjennomsnittlig. Rundt 420000,- i året (inkl. overtid da)

Skrevet

Hvor mye tjener du da HI?

Skrevet

Men når folk skal oppgi sine inntekter her inne, så ligger da de fleste på over 400 000? Gjør de ikke? Hvordan kan her da bare være lavtlønnede her? ;)

Jeg tar meg 200 kr timen i lønn(mer timepris og "inntekt" enn det), og jobber så mye jeg vil. Dermed tjener jeg så mye jeg vil. Selvstendig næringsdrivende. Jeg tjener nok til alt det jeg vil.

Skrevet

ja,jeg er iallefall lavtlønna.er ped.leder og tjener ræva synes jeg .320 000kr i året.

ikke akkurat til å bli feit av,utslitt blir man også...

Skrevet

Ja, jeg er bare lærer med 6 års utdanning. Tjener bare 430 000 i året.

Yrket vårt er ikke spesielt verdsatt og er et lavstatus yrke.

Men jeg elsker jobben min:-)

Skrevet

Jeg tjener 495 000 og synes det er helt greit i hvert fall.

Skrevet

Grunnen til at mange her tjener "lite", er jo at de har vært i fødselsperm ( mange 2 og 3 gangs mødre), og har jobbet deltid i perioder osv...

Skrevet

340 000 her som nyutdannet sosionom.

Skrevet

Er forsker på universitet, tjener ikke så mye som om jeg skulle vært i industrien, men kan neppe se på meg selv som "lavtlønnet" ;-)

Skrevet

Lav lønn i forhold til utdannelse (6 år), tjener ca 420 000 kr i året, men er ikke lav-lav lønn heller.

Skrevet

Ja, vil si jeg er lavtlønnet. Utdannet vernepleier, har 335 000 i året ( + ekstra for kveld og helg, så litt mer blir det). Elsker jobben min, kunne ikke tenkt meg noen annen jobb uansett lønn:-)

Men synes absolutt jobben vi gjør er så viktig at den burde vært bedre lønnet. Samme med sykepleiere og barnehageansatte.

Skrevet

Hva regner du som lavtlønnet?

Jeg har min første faste jobb som førstekonsulent i staten. Tjener 371 00 og går opp til 377 000 til sommeren pga ansiennitet. Det er jo ikke mye, men vet ikke helt om jeg er del av kategorien lavtlønnet..

Skrevet

Jeg er frisør med ei årslønn på 300 000,- Synes selv det er alt for lite, hadde vi satt opp prisene på behandlingene vi gjør, ville lønna vært høyere også. Dame klipp koster 600 på salongen vår, hadde det vært 1000 kr for en klipp f.eks. Ville lønningene våre vært høyere også. Jobber med provisjon.

Skrevet

Jeg er sykepleier og tjener ikke bra men jeg er veldig glad i jobben. Å jobbe i akuttmottak er veldig spennende. Jeg jobber kun 75% og tjente 374.000 kr sist år.

Skrevet

Det vet jeg ikke...

MEN jeg vet at jeg er en av de som kommer nederst om man skal telle lønn i kroner. Er hjemmeværende med ungene, så det jeg tjener i mnd er 1940 i barnetrygd:)

Min viktigste lønn er denne tiden med ungene:)

Skrevet

HI her, jeg tjener kr 470.000,- i året

Skrevet

Hadde jeg måtte betalt 1000 kr for å klippe håret hadde jeg gjort det selv, hehe. Synes det er mer enn dyrt nok fra før. Men enig i at dere har lav lønn da..

Skrevet

Jeg syns faktisk man tjener ganske bra når man har over 350 000 i året... Er jeg den eneste som syns det?? Har litt over det i lønn, og føler meg langt ifra som lavtlønnet.

Jobber i midt-Norge og tjener bra i forhold til mine venner som har langt mer utdannelse enn meg, så det har kanskje noe med hvor man bor?

Skrevet

Lav lønn i forhold til utdannelse. 5 år og 380 000

Skrevet

Jeg tjener godt. 1,5-2mill avhengig av bonusen

Skrevet

Vel, forhåpentlig uten å kaste stein i glasshus:

Nivået på diskusjonene her på dette forum sier vel sitt...

Kanskje en sammenheng?

Skrevet

Synes faktisk ikke man kan kalle seg lavtlønnt når man tjener +/- 400 000 jeg da!

Jeg har 8 års utdannelse og tjener 411 000. I forhold til de årene jeg har lagt igjen på skolebenken og det studielånet jeg har, så er ikke lønna allverden. Men vil absolutt IKKE kalle med selv lavtlønnt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...