Palma Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Ja da er støttestrømpene handlet inn og jeg er rimelig klar for avreise til en ukes kjærlighetsferie i New York. Jeg er i uke 25 ved avreise, men tror det skal gå bare fint. Det jeg lurer på er om noen har tips? Vi har aldri vært i byen før. Gode babyutstyr/babyklær butikker? Andre turisttips?
ChanelK Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 midt på Times Square ligge ein gedigen Toys 'R Us... Veit ikkje om ein Babies 'R Us, men om du ser ein så ikkje nøl eit sekund med å gå der.. Kjøp med deg drikka, bær og andre godsaker og ta ein kjærestetur i Central Park.. Om de er Seinfeldt fans så er kafeen dei bruke ein ekte kafe.. Fantastisk å eta der.. Men eit stykke frå downtown. Vil absolutt anbefala å ta frukosten "på byn". Det er mange små "frukost-sjapper" og ja, det er mulig å få seg noko sunt også.. må ikkje velga toast med egg og bacon kvar gong BLT-sandwich= Bacon, Lettuce, Tomato-sandwich... Hard Rock Cafe ligge rett overfor Toys 'R Us på Times Square... Og ja, det går subway absolutt over alt.. men om de har tenkt deko heilt sør (der kan ein stå og sjå ut til Frihetsgudinna og Ellis Island) så må de sitta i ein av dei fremste vognene for å kunna gå (veldig kort perrong der). God tur og kos deko masse! (ikkje misunnelig altså... )
Lillemy36 Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Start turen med å kjøpe deg "fulldempa" joggesko. Kan love deg at det blir gååing i New York og da burde skotøyet være av beste kvalitet:-) Har vært der 2 ganger så vet hva jeg snakker om:-)) Jersey gardens... Ett stort outlet litt utenfor New york, ligger i New jersey, myyye fint, barnebutikke osv. Selve Manhattan er dyrt, så skal du handle og gjøre gode kjøp, må du ut av "sentrum" Lykke til, New york er fantastisk!! :-)
Lillemy36 Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Og ett lite tips til..... Røde turistbusser i 2 dager. 1 dag uptown og 1 dag downtown. Da kan du hoppe av og hoppe på hvor du vil... Tro meg manhattan er STOOORT og langt. Alt for langt til å gå over:-)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Åååå, så heldig du er New York er en fantasisk by . Har en søster som bor der og drar dit en gang i året for å shoppe Her er mine anbefalinger : Til babyen :Søte gulpekluter (heter reseving blankets) (de ville jeg ha kjøpt på tj max, Marshalls eller Sears) Sengetøy (sprinkelbeskytter laken ol ) De har så mye fint og mye billigere enn i Norge ) Vogn (triller med bilsete ) mye billigere enn her hjemme) Merkeklær som CK , Polo , Burburry ol ( det ville jeg kjøpt på Tj Max , Marshalls , Macys og Bloomingdales. Andre butikker med klær til den lille er : Babygap Old navy (de har også gravidklær) The childrens place Carters Orajel er et must når babyen får tenner , vet ikke hvordan vi hadde overlevd uten . Det er det samme som dentinox (som du får kjøpt her hjemme ) bare sterkere . Det lindrer smerte og kløe i gummene . Det får du kjøpt i alle matbutikker cvs ol . Til deg selv : Joggesko Vesker Gravid klær Hårprodukter Sminke Tj Max og Marshalls er outletbutikker hvor man får kjøpt merkeklær til 50-70 % av full pris . Macys er et stort shoppingsenter i manhatten ,(de har verdens eldste rulletrapper). Bloomingdales er også et stort shoppingsenter . Jeg ville tatt en tur i Central Park (tatt hestedrosje) og spist lunsj på tavern on the green (litt dyrt). Det er veldig deilig tempratur i NY nå mellom 15-20 grader Det var det jeg kom på i farta , god tur og kos dere masse
April11<3April15 Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Ååh, heldige du!!! Var der i januar i fjor, og trur det er drømmedestinasjonen min:)) vet ikke om butikker med babyutstyr og greier altå... Det er masse flott å se, ikke bare av de store typiske turistattraksjonene, men også gjemte ukjente perler! Vi var på både frihetsstatuen, gikk over brooklyn bridge, downtown og wall street, empire state building (flott utstikt!!), skøyter på rockefeller center (også flott utsikt fra Top of the rock!), times square, musical på broadway, basketballkamp i madison square garden, naturhistorisk museum, central park, shopping på 5th og times square osv osv..... jaaa, det ble kanskje litt mye det..haha! Men mellom alle disse kjente områdene finnes masse morro å se, så jeg anbefaler å gå masse! prøv å opplev byen som en innbygger, ikke bare som en turist, om du skjønner... det finnes mange flotte nettsider, det er bare å google i vei Gooo tur, kos dere masse masse!!!!
Ceccan** Skrevet 27. mars 2011 #7 Skrevet 27. mars 2011 Gi meg en tilbakemelding når du kommer tilbake da:) Jeg og sambo drar om 3,5 uke:) jeg er da 19 uker på vei.. støttestrømper tenker jeg også få handlet inn... Dersom du har kommet over noe bra babybutikker etc. så si gjerne fra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå