Gå til innhold

FYf..da har snuppa fått lus. Noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gjort slik det står beskrevet, men noen mer jeg kan gjøre?

Altså gredd håret hennes..tatt i lusemiddel. Frøset ned og vasket alt av sengetøy + + ..

For noen ekle kryp dette er altså..Er vel ikke "smittsomt" når lusene er borte eller? Selvom det ligger igjen egg? (vet at man skal ta kuren igjen om 8-10 dager.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg føyer til: Gre det du kan med lusekam. Gjerne to ganger om dagen. Hele perioden.

Skrevet

Lusa dør etter to dager uten "vert" så hvis du feks stenger av rommet hennes i et par dager og lar henne sove et annet sted, så overlever ingenting der. Klær osv kan du også ta i tørketrommel, de dør der også ;-) Det er faktisk ikke veldig smittsomt, vi har hatt det i hus to ganger, og det har kun vært en den ene gangen og to (deriblandt meg!) den andre gangen. Selv samboeren min ble ikke smittet og vi deler jo seng ;-)

Skrevet

Ja, jeg grer og grer..heldigvis har hun ikke veldig langt hår og heller ikke så veldig tykt enda..men fysj altså. Jeg klør meg jo i hjel selv også...og grer og grer med selv også uten å finne noe..Kan være psykisk.

Skrevet

Det kan være veldig smittsomt dersom man er disponert for å få det. Vet ikke riktig hva dette kommer av, men noen ser ut til å aldri får lus uansett, mens andre blir plaget gjentatte ganger.

Lusa trenger minst to cm hårvekst for å kunne leve i hodebunnen, så samboeren din har muligens kort hår eller ikke det "rette" blodet.

Skrevet

He he, samboer har faktisk både langt hår og skjegg , så da er det vel blodet da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...