Gå til innhold

Har du fordommer mot en ung mor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs litt på hva du mener med ung mor. Men en under 18, syns jeg bare egentlig synd på.....

En ung mor på 20 er da mer voksen. Men har ikke fordommer.

Skrevet

Ja og nei.

Ja for jeg tenker at i dagens samfunn burde ikke være vanskelig å beskytte seg.

Nei for jeg tror man vokser med rollen som mor.

men jeg mener heller ikke at barn skal få barn.

Skrevet

Det har iallefall mannen jeg og min (eks)mann var på megling hos.

Jeg var inne aleine og snakket med hans mens mannen satt å ventet på sin tur til alenesamtale.

Så spør megleren meg: Hva er planen din nå da? Finne deg en mann og få et tredje barn?

Saken er da: Jeg ble gravid under en flørt da jeg var 19, jeg valgte å beholde barnet og var aleinemor frem til jeg var 21, da traff jeg han jeg nå separeres fra. Vi flyttet sammen og fikk et barn, så giftet vi oss og plutselig snudde ting voldsomt og jeg måtte ut av det jeg hadde forvillet meg inn i. Så jeg gjorde det slutt 1 februar i år. Da hadde vi vært sammen i overkant av tre år og gift i ett år.

Hva gir en megler rett til spørre om noe sånn?

Skrevet

Han har vel ikke rett i å gjøre det, men han satte jo fingren på noe....

Ting kan ikke pluttselig bare snu sånt der mener jeg.

Skrevet

Satte fingeren på noe?

Jeg trodde virkelig dette skulle gå bra, jeg jobbet hardt for det, men når mannen plutselig begynner å drikke åpenlyst (hjemme) flere dager i uken, drikker i dusjen, og blir så full at han tisser på seg i senga så er det noe som er feil !! Og han nektet å innse problemet..

Som jeg sa til megleren, jeg har to barn og det er de jeg skal fokusere på, ikke noen ny mann og ikke noen flere barn.

Skrevet

sett bort fra problemet til mannen din så har du jo barn med to menn.

Men har dere prøvd å få hjelp? Jeg synes synn på deg det har du ikke fortjent så jeg skjønner at du går du har tross alt barn og tenke på.

Ønsker deg lykke til. og jeg er faktisk sikker på at du finner kjærligheten og denne gang den ekte :)

Skrevet

Hva mener du med ung mor?

Jeg synes ikke en på 20 er noe ung mor. Det var helt vanlig før at man fikk barn når man var 20. Foreldregenerasjonen vår fikk barn da de var 20 og yngre og det var helt vanlig.

Med ung mor tenker jeg på de under 18 og de har jeg ingen fordommer mot. Jeg tenker bare at de er litt mer umoden enn andre på samme alder som ikke har barn. For det er umodent å velge å sette et barn til verden når du er så ung.

Men fordommer mot dem har jeg ikke så lenge de bor for seg selv og viser at de kan forsørge barnet selv -både sosialt og økonomisk (uten alskens støtte fra nav/sosialen). Det gjelder jo oss alle andre mødre og!

Skrevet

Ja, det har jeg.

Når de gjelder dem som får barn som tenåringer regner jeg med at de ikke er modne nok til å ta godt vare på et barn uten mye hjelp. Uhell kan skje for alle, men om de planlegger å få bbarn så tidlig regner jeg også med at de savner noe vesentlig i livet og har hat en dårlig oppvekst. Jeg regner også med at de har grunnleggende dårlig selvtillitt.

Hrunnen til at jeg rener med at det er slik er at det er tilfelle for de fleste unge mødre jeg kjenner.

Skrevet

Nå er det vel ikke unge mødre han eventuelt hadde noen motforestillinger mot. Du skriver ikke hvor hammel du er, men om du nå er 25-28 år for eksempel er det nok få som setter deg i kategorien "ung mor". Da er det nok heller det at du har barn med flere fedre han reagerer på.

Skrevet

Jeg har ingen fordommer, men det er vel kanskje fordi jeg er ung mor selv. Venter nr 2 nå når jeg nettopp har fylt 21, men føler jeg får en del stygge blikk av eldre innimellom

Skrevet

21 år og kaller seg UNG mor, javel.

Skrevet

Nei!

Men jeg kjenner jeg har fordommer mot mødre som kanskje ikke (i mine øyne) egner seg til å være mødre, og det har ingenting med alder å gjøre!

Jeg kjenner jenter som har fått barn før de har fylt 18, og som har vært supermor fra dag en, og jeg kjenner damer på min alder 30+- som har fått barn og som ikke har greid å legge fra seg den "ungdommelige" livsstilen sin etter mange år i frihet!

Min mor fikk første som 17 åring, og vi led aldri under det! :)

Skrevet

Jeg som skrev om megleren over her.

Jeg er 25 år, barna mine er 4,5 og 2 år. Jeg går nettopp fordi jeg har to barn å tenke på ja.

Men selv i en alder av 25 får jeg stygge blikk av "eldre" jeg også, blir spurt om barn eller voksenbillett på bussen minst en gang i mnd. Er ca 167 høy og rimelig spinkel. Men jeg er en god mor for mine små og gjør som alle andre, det beste man kan for å skape en trygg og god hverdag.

Det er ikke sjelden jeg blir spurt om jeg var kanskje litt VEL ung til å ha to barn og når i alle dager fikk du den første? Hva sa foreldrene dine? De fleste blir sjokkert når de hører at jeg er 25 år.

Man trenger ikke være så ung for å bli sett på som en ung mor.

Skrevet

Nei :o)

Ikke en gammel en, heller.

Skrevet

Jeg har rundet 40 selv og er mor til tre der de to yngste er 1.5 år.

Når jeg ser en ung mor tenker jeg at der er ei jente med mot og tæl.

Blir de gravide i en ung alder og vil beholde burde vi vise dem en enorm respekt.

Skrevet

Både óg.

Jeg kjenner både fantastiske unge mødre, og unge mødre som aldri burde hatt barn. Noen er herlige, smarte og flinke - andre parten er totalt motsatt. Det er sistnevnte jeg har fordommer mot.

Jeg var selv 17 da jeg ble mor, dog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...