Gå til innhold

Svigermor lærer aldri navnet mitt, hun kaller meg navnet til min samboers eks!

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. og så ler hun det bort og sier at "nei du må nok bytte navn for dette kommer jeg aldri til å lære meg". I barndåpen til datteren vår klarte hun å bruke feil navn på meg når hun skulle reise seg og takke for maten.

Når min familie også er tilstede synes jeg det blir ekstra sårt.

Samboeren min mener jeg ikke skal bry meg om henne, men det plager meg virkelig. Har bedt ham ta det opp med henne, men han sier at det får jeg sannelig gjøre selv om det plager meg sånn.

Vi har vært sammen i tre år, han og eksen var sammen omtrent like lenge. Ja, hun hadde et kjempegodt forhold til eksen hans og var ikke happy da han byttet henne ut med meg, så jeg trodde lenge dette var hennes måte å straffe meg på for at jeg hadde kommet imellom ham og hennes drømme-svigerdatter.

Jeg har et enkelt to-stavelses navn mens eksen hans har dobbeltnavn, så dette handler ikke om at mitt navn er vanskelig å lære seg.

Jeg er drittlei og trist!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Kanskje hun er som mamma. Mamma husker ikke engang mitt navn og kaller meg Linn (min kusine heter Linn). Søster kaller hun Helene, som jeg heter, og sine egne søstre blander hun også ofte. Hun er ikke så god på navn, min kjære mor.

Ta det ikke så tungt. Noen er bare slik at de blander litt og glemmer seg av.

Skrevet

Det er noen mennesker som bare er sånn. Jeg kan prestere å si feil navn på mine egne barn, min mor kan fort kalle meg for navnet til en av mine søstre. Bestemor tar forøvrig kaka. Før hun skulle si noe til et av oss barnebarna, så kom gjerne hele ramsa med kusiner: Tove, Trine, Lise, Bertine, Hanna, Elise, Hilde, Ane...ANE!

Overse det. Det betyr ikke annet enn at hun nok er litt svimete når det kommer til sånt.

Skrevet

Sånn er bestemor også. Det er hele ramsa med Elin, Julie, Kristin, Anna, Linn, Kathrine, Helene... HELENE! *hihi* Og med guttene også.

Kanskje det er arvelig? Jeg er også på god vei... ;)

17:44

Skrevet

Vel, det er tydelig at de fleste her synes det er helt greit.

Min svigermor er ikke 50 en gang, hun er en skarp dame, langt fra surrete og hun rører ALDRI med navn ellers...

HI

Skrevet

Altså det er en ting og blande navn, det gjør jeg selv. men kunne aldri falt meg inn og fks kalle sambo for xen min sitt navn fks. og ei heller har aldri svigermor klart og kalle meg ved xen til sambo sitt navn eller ei har mine foreldre klart og kalle sambo for xen min sitt navn.

Så greit at man klarer og blande navn på personer man omgås med, det vet jeg de fleste gjør innimellom og noen gjør det ofte.

Skrevet

litt surr i hverdagen er greit, men det der høres ikke bra ut.

Hvorfor trenger mannen å si fra, er du stum? Si ifra selv - eller døp den første datteren deres etter deg eller finn den nest styggeste / -dummeste hunden i landet og oppkall den etter henne. Og kall på den ofte når svigermor er på besøk .. Jeg har den dummeste og styggeste hunden i landet og han får du ikke ;)

Skrevet

Det høres ut som du VIL at det skal være ondskapsfullt og at du VIL ha konflikt ut av det. Om det så er vondt ment fra svigermors side, så er det uansett det beste å bare overhøre det, spøke med eller late som det ikke berører deg. Da får hun ikke noen uttelling på det og slutter sikkert.

Om hun bare er litt surrete, så blir hun sikkert lei seg om du tar det opp, og det er ikke sikkert at hun klarer å rette på det.

Skrevet

si ifra til svigermor. og/eller bruk samme mynt: kall henne for noe hun ikke heter, eller finn på et morsomt kallenavn på henne. eller spør henne om hun sliter med demens, gjerne når hun sier feil navn på deg og andre er tilstede, så kan du si noe som at: hm, ja svigermor har visstnok fått altzheimer så dere får ha henne unnskyldt. da tror jeg kanskje hun blir litt flau hvis folk tror hun begynner å bli dement.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er greit. Og i allefall ikke når hun ikke surrer med navn ellers. Maktarroganse på sitt verste. KKan du ikke kalle henne for din eks-svigermors navn?

Skrevet

Kanskje mannen din også våkner da.

Skrevet

Vær så snill og ta i mot de siste rådene du fikk her, og kall din svigermor for et annet navn eller si høyt at hun tydeligvis begynner og bli dement, for da kommer hun aldri til å kalle deg for eksen sitt navn mer. Jeg mener også at det er en type makt demonstrasjon hun driver med her. Og det er ikke greit.Skjønner ikke at din samboer ikke reagerer, og han burde jo absolutt snakke med sin mor om denne oppførselen sin.

Skrevet

Bruk navneskilt neste gang dere møtes :)

Skrevet

Svigermoren din bruker hersketeknikk deluxe på deg.

Ikke svar når hun bruker feil navn. Overse henne totalt. Ikke svar før hun bruker rett navn.

Skrevet

Jeg kaller mannen min med xens navn hver gang vi har sex.

Det er også greit, ikkesant? Jeg er jo bare litt surrete med navn!

Og noen ganger kommer hele regla med xer liksom, sånn derre "Petter, Christian, Stig, Morten, Claus, Frode" Men det erjo bare fordi jeg er surrete med navn lizzm...

Skrevet

Kyss midt i panna til Bakoversveis :o)

Skrevet

pappaen min kaller min mann navnet til min eldste datters far... og vi har ikke vært sammen på mange år.. tror ikke min mann bryr seg, synes du skal prøve å gjøre det samme=) hun synes sikkert det er ille selv

Skrevet

hehehe.. jeg har kalt min egen sønn for min brors navn mange ganger ;) De lignet bare litt som små barn, og det er grunnen :)

Min bror er min lillebror, og 10 år yngre enn meg.

Skrevet

Signerer Bakoversveis. Akkurat hva jeg skulle skrive. Hersketeknikk!

Skrevet

Hun har vel bare prentet inn x-ens navn i sammenheng med sin sønn.

En ansatt i barnehagen kaller meg konsekvend ved min søsters navn, fordi mamma jobber der, og hun har festet seg ved det ene navnet til en av døtrene hennes, hehe.

Skjønner at det er sårt og irriterende! Hva med å kjøpe et kaffekrus til henne med bilde av deg og ditt navn på, brodere navnet ditt og gi til henne el, så fortelelr du henne på en humoristisk måte at du gjerne vil at hun skal huske DITT navn;)

Skrevet

Prøv å finne ut av navnet på din svigerfars x, og begynn å kalle henne for det!

Mohahahahahaha

Eller kall henne noe psyko, så hun skjerper seg!

Svar ; Ja, Cruella de ville..

Eller noe sånt! (skjønner jeg er midt i småbarnsperioden, når den ondeste personen jeg kommer på er fra 101 Dalmatinere.............)

Skrevet

Sånn er min svigermor også, selv om det er jeg som har vært eneste svigerdatter der i familien de siste 4 årene. Jeg begynte til slutt å reagere med sinne istedet for skuffelse og da bedret det seg. Har i hvertfall ikke blitt kalt noe annet på lenge nå :P

Men mamma er også sånn. Skal hun si navnet mitt så ramser hun opp alle mine kusiner, min søster, til og med noen av mine fettere er med i oppropet, før hun kommer til meg :P

Men jeg må jo si at det er bedre at svigermor kaller meg ex-ens navn enn at samboeren gjør det :P

Skrevet

Jeg tenkte også på det å finne ut av en av eksene til mannen hennes, det hadde jo vært kjekt :)

Mange unnskylder henne med at hun er "rotete", det er nå påfallende at det kun skal gjelde ditt navn og ingen ting annet.

Og at samboeren din ikke vil ta tak i problemer som er på han side viser til at han er ei pingle!

Jeg tror at svigermoren din vil at du skal slutte å komme på besøk. Jeg ville dradd på besøk til henne alene, uten mann og barn, med den unnskylding at dere må bli bedre kjent siden hun ikke klarer å huske navnet ditt. Evt så kan du også ta en "seriøs" prat med henne om at du er bekymret for at hun kan starte å utvikle demens nå som hun begynner å bli eldre. Likte den med navneskilt også :)

Men uansett, ikke la dette føre til problemer for dere! Det er nok det hun vil, og da får hun lønn for strevet sitt. Ikke krangle med pingla du er sammen med om dette og ikke vis henne at du blir såret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...