Gå til innhold

Svar på celleprøve..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en celleprøve for en måned siden og fikk beskjed i dag om at den viste betennelsesforandringer, og jeg ble anbefalt å ta en ny celleprøve innen et år.. Hva betyr dette? Kan jeg ha en betennelse a la klamydia eller en annen seksuelt overførbar sykdom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men jøss, spurte du ikke legen da?

Har ikke peil desverre, men ville ringt mandag og sjekket det ut. Tror også jeg ville tatt en tur til privat gynekolog. Men det var nå meg;)

Skrevet

Åppnet brevet klokkkenn 17 i dag, så legen var nok gått hjem for helga, men skal ta en telefon på mandag ja.

Hva jeg skulle gjort hos en privat gynekolog vet jeg ikke, men jeg var hos gynekolog av helt andre grunner, og tok bare prøven fordi jeg hadde fått et brev (fra FHI?) med oppfordring om å gjøre det med faste mellomrom.

Skrevet

Åppnet= åpnet

klokkenn=klokken

Skrevet

Betennelse og ikke forandringer?

Høres ut som det er en mild grad av forandringer i og med at du skal ta ny prøve om et år.

Ring på mandag. Et tips er å ikke vente mer enn et halvår før du tar en ny prøve hvis den siste er litt usikker.

Skrevet

Betennelsesforandringer sto det.. Aldri hørt om det, så jeg skal ringe på mandag ja. Føler jeg har lyst til å få tatt en ny prøve ganske kjapt egentlig, og kanskje noen til, for å finne ut hva som er galt eller kan være galt.

Vi prøver å få flere barn, så jeg er redd for at det kan ha noe å si for muligheten min for å bli gravid..

Nei, jeg får slutte å gruble på det, og bare ringe på mandag! Satser på at det ikke er så veldig farlig siden jeg kan vente opptil et år med å ta en ny test..?

HI

Skrevet

Jeg hadde gått til en privat for å få mer og bedre info, nye tester osv. Og ikke minst oppfølging.

Skrevet

Jeg får helt sikkert den informasjonen jeg trenger hvs jeg ringer på mandag, uten å gå til privat gyn, som jeg ikke tror vi har her hvor jeg bor heller, så det er uansett ikke et alternativ.

HI

Skrevet

Ta ihvertfall en ny prøve før det er gått et år. Har selv erfart å få feil svar hos legen, derfor jeg anbefaler en skikkelig utredelse hos privat. Og ihvertfall når en prøver bli gravide.

Skrevet

En celleforandring gjør det ikke vanskligere å bli gravid, men en får ofte celleforandring etter en eller i et svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...