Gå til innhold

kan babyer bli

Anbefalte innlegg

Skrevet

"overstimulert" ?? :P

Altså være på besøk hos noen i noen timer..

Har ei veninne som mener hun ikke kan komme på besøk med babyen.. Iallefall ikke over lengre tid, da babyen blir overstimulert..:P

Det er det rareste jeg har hørt.. Men så har ikke jeg baby da..

Så vet ikke jeg? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja babyer kan bli overstimulert.... og en av konsekvensene er f.eks søvnproblemer...

Dette er da i hovedsak dersom de skal leke med leker som er ment for noe eldre babyer/barn.. om de skal være med i åpenbarnehage, babysang og babysvømming pluss ett besøk eller to på samme dag... osv.

men av ett enkelt besøk til ei venninne, tror jeg neppe at babyer blir overstimulert av..

Skrevet

Ja babyen kan bli overstimulert. Kan være babyen hennes er var for nye inntrykk, og da kan babyen bli veldig grinete og få problem med å sove.

Skrevet

Babyer kan bli overstimulert ja, men tror en del har misforstått konseptet her. Det handler omå lytte til barnet og respondere på barnet. Snur barnet hode vekk ønsker det ikke å "snakke" sammen mer osv. Babyen blir ikke overstimulert av å være på besøk noen tier...

Skrevet

Babyer blir ikke overstimulert av leker som er ment for eldre barn osv. Babyer blir overstimulert av voksne som ikke responderer når barna komuniserer at de trenger en pause.

Skrevet

syns og det hørtes rart ut. da må jo babyer bli overstimulert når de har barnevakt og

Skrevet

Min baby ble veldig fort overstimulert de første månedene. Var det mye liv rundt henne, flere mennesker og andre barn så ble hun hyper og ville verken spise eller sove.

Det gikk seg til etterhvert. Men det er ikke alle babyer som tåler like mye stimulering, liv og røre den første tiden.

Skrevet

Hvorfor det? Barnevakten er som oftest bare en person

Skrevet

Selvfølgelig kan babyer bli overstimulert.

Min var veldig prematur og 600 gram, vi var nesten ikke ute av huset det første året av den grunn.

Skrevet

tenkte jo bare på hu som mente at hun ikke kunne være lenge ute med ungen pga overstimulering. må jo bli det samme med ei barnevakt jeg.

men helt ærlig, en baby kan lett si i fra at nå er det for mye ;)

Skrevet

Skjønte ikke helt den med barnevakten, men, men.... Det er ikke fremmede som gjør at barna blir overstimulert, men at det er flere mennesker i et rom, mer liv, støy, andre barn og mer røre enn de tåler.

Når babyen sier fra så er det allerede for sent og da er resten av dagen ødelagt. Best å ta det litt i forkant, at man går hjem før det går for langt, at besøket ikke blir for lenge osv.

Små babyer må nesten få styre showet den første tiden og man tar det på babyens premisser. Og så går ting seg til etterhvert som babyen vokser til.

Skrevet

barnevakt: nytt menneske, nye vaner, nye lyder osv. blir det og overstimulering?

hvis en unge begynner og bli gretten så er det et tydelig tegn på at den er lei. men nå sier jeg ikke at man skal fly rundt på besøk med en nyfødt.

Skrevet

Men hva får deg til å tro at hun som sliter med en baby som blir lett overstimulert har barnevakt?

Skrevet

glem det... er du blitt så pirkete at du ikke forsto pointe så gidder jeg ikke å forklare

Skrevet

Jo babyer kan bli overstimulert av å bli introdusert for leker som babyen er for liten for!

Hilsen helsesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...