Gå til innhold

så var det å finne navn da.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøya og Edda er de to mest aktuelle, men jeg liker godt Alva også jeg da.. Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heier på Frøya :o)

Skrevet

Jeg liker ikke Edda, så jeg heier på Alva eller Frøya.

Skrevet

Hahahahaha! :D Disse svarene hjalp meg kjempemye! :P

Jeg rangerer de sånn selv: Frøya, Alva, Edda

Mannen: Edda, Frøya, Alva

Frøya heter hunden til faren min da, men forrige hunden hans het Trym, og det gjør også min yngste sønn.. Alva syns jeg er ett søtt navn, med fin betydning. Edda er et sterkt navn, men jeg er litt redd for at jenta skal måtte presentere seg som Edda-uten-H hele livet, i og med at Hedda er så populært... Mannen liker ikke Alva, for han tror at hun vil bli kalt Alfa...

Skrevet

Jeg ville gått for Alva dersom jeg allerede hadde et barn med norrønt navn, med mindre du er veldig opptatt og begeistret for norrøn mytologi da.

Skrevet

Har en Brage og en Trym fra før, så "må" ha et navn i samme sjanger! ;)

Syns alle tre jentenavnene passer fint med disse!

Skrevet

Frøya eller Freja. Edda er en gammel dame med hatt. Og Hedda og Alva er oppbrukt. Alma er fint. Edith også. Og Vilma.

Skrevet

Da blir det Frøya da? Det ser sånn ut etter rekkefølgen til deg og mannen din:) Syns alle tre navnene var kjempefine, men hadde nok valgt Frøya.. Eler hva med Freia? Det er også nydelig syns jeg:)

Skrevet

Takk for synspunkter! :) Oldemor til ungen har alt begynt å kalle henne Frøya, så d spørs nok om det navnet vinner! ;)

-om det ikke viser seg at ul-mannen tok feil da, for det blir nok litt smårart med Frøya på gutt! :P OG skulle det dukke opp en gutt, blir han nok navnløs leeenge, for vi blir ikke enige om guttenavn! :D

Skrevet

Hun heter Gunnhild, så det har ikke noe med oppkalling å gjøre, om det var det du tenkte! :)

Skrevet

Tenkte om det gikk an å kalle opp oldemor ;) Eldre damer har jo ofte skjeldne og spesielle navn/mellomnavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...