Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Jeg syns ikke at jeg er. Føler ikke at jeg har så bra kommentarer eller svar når jeg og andre fører samtaler. Utenom med min venner da. Er veldig sjenert og blir ikke så lett kjent med folk. Så derfor syns jeg det er så vanskelig å føre en samtale. Kjenner en som er veldig flink. Hun har alltid de "rette" kommentarer til den "rette" tiden (for å si det sånn). Skulle ønske jeg var sånn.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Jeg kjenner også en sånn som sier de rette morsomme tingene til rett tid. Ikke noe anstrengt, men bare sånn hun er. Tror mange sliter litt med dette. Jeg har funnet ut at hvis det blir pinlige pauser, må man bare legge lista lavt og tillate seg å prate om .... været:) Ikke alltid det er hva man sier som teller. Jeg blir i hvert fall mer sliten av folk som ikke sier noe (liker hun meg ikke?!) enn de som koseprater om vårsola (hyggelig jente altså, som sikkert liker meg).
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Ja, jeg synes egentlig det. Men merker at jeg kanskje kunne vært flinkere til å se mine samtalepartnerer i øynene når jeg snakker med de. Merker at jeg flakker endel med blikket og det kan jo gi inntrykk av at jeg er usikker, noe jeg absolutt ikke er :-) Skal øve meg på å møte blikk mer!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Jeg er sånn med folk jeg ikke kjenner så godt. Kan være foreldrer til barna i klassen til sønnen min. Har blitt bedre kjent med noen og føler at samtalene flyter ganske greit. Men noen ganger står det bom fast, hehe.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 med noen mennesker er jeg vell flink mens med andre er jeg ikke flink. er jeg trygg på noen er det kansje lettere å si ting slik jeg mener og føler. men er ikke trygg på meg selv engang rundt noen. så kan komme av det.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Jeg tror du er inne på noe der, 10.11. HI
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Det er ikke sikkert du er så dårlig som du selv tror du er. Kanskje du er en god lytter? Personer som er aktive lyttere, samt er til stede i samtalen, og som stiller noen oppfølgingspørsmål er en langt bedre samtalepartnere enn de som bare ønsker å høre sin egen stemme. Fortsett å være deg selv.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Støtter hun som sier du må fortsette å være deg selv. Det er sånn man får venner som passer til en, og ikke ved å alltid si de riktige tingene til hvem som helst. Jeg er en god blanding av de to typene: i mange situasjoner har jeg de "rette" kommentarene, og får de fleste til å le. Men det er ikke alltid det er så bra, for det fører til at folk jeg egentlig ikke passer sammen med eller liker, liker meg veldig godt. Så jeg må ofte "avvise" folk litt, fordi jeg ikke ønsker å bli venn med folk som ikke gir meg noe å være rundt. Det kan være ganske vanskelig... I noen situasjoner blir jeg veldig sjenert, og sier lite, og det jeg sier kommer ofte ut feil. Får ofte følelsen av at folk ikke liker meg, men det kan godt være bare i hodet mitt, for jeg har ikke alltid den beste selvtilliten.. Å herregud, leste over det jeg skrev, og jeg virker jo helt sær! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå