Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Og hvordan gikk det? Hvor stor var baby, ble det noen komplikasjoner? Hva med i ettertid? Er 35 uker nå, får kynnere så fort jeg gjør bittelitt for mye, fått beskjed om å ta det helt piano av jordmor så lenge jeg også har en historie med raske fødsler og en styrtfødsel.
malingus Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Min datter er födt i uke 35. Det gikk bare fint. Hun var relativt stor, 2600 g og 46 cm lang. Ingen komplikasjoner. Var en 4-5 dager på barsel pga gulsott, men det er jo ikke uvanlig. Hun behövde ingen spesiell hjelp av noe slag. Går som regel veldig bra når man har kommet så langt!
malingus Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Hadde forresten en ganske rask födsel på 5 timer alt i alt. Var bare på sykehuset 1,5 time för hun var ute. Men ingen styrtfödsel. Vet ingenting om hvor vanlig dette er, eller om det har noen sammenheng. Jeg hadde en fantastisk fin opplevelse ihvertfall!
hit og dit Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Min første ble født den dagen jeg gikk inn i uke 36. Hun var 2710g og 48 cm. Hun hadde litt anemi og måtte ligge 12t i lys for gulsot. Ellers veldig frisk og fin. Ingen komplikasjoner. Pga fare for tidlig fødsel så hadde jeg fått lungemodningssprøyte. Jeg hadde truende fødsel fra uke 30.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Høres betryggende ut Dog har mine to første ikke vært store krabatene heller, 2680 og 3010. Denne tredje veide ca 1665 ved 3D ul i uke 31, så han trenger nok uansett ukene ganske mye... Men godt å høre at det ikke blir så veldig mye ekstra styr, utenom det som er nevnt her - selvom alt styr er for mye HI
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Jenta mi ble født i uke 34 pga prematur vannavgang. Det gikk helt fint, selv om fødselen ikke ville starte tross flere dager med modningsgele og drypp, så det endte i ks. Hun var 2200 g og 46 cm lang, ingen problemer av noe slag. Husk at de kan ta feil på ul da- en uerfaren lege målte henne på ul da jeg ble lagt inn og mente hun var 1700 g, noe han mente var bekymringsfullt lite. To dager etter målte en meget erfaren lege med ul og mente hun var 2200- hun var 2230, så ikke ta alt de sier for god fisk. Vi måtte være på prematuravd i 10 dager inntil hun behersket ammingen, ellers alt normalt
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Gutten min ble født i uke 36. Fødselen startet med at vannet gikk. Han var 2,3 kg og 46 cm. Hadde gulsott, og vann i lungene. Klarte ikke puste helt selv, lå i åpen kuvøse og vi var på nyfødtintensiven i 2 uker. Klarte ikke å amme første dagene. Ikke noe kritisk, og alt gikk bra. Han er nå en helt vanlig 3 åring. Kjenner flere som har født rundt uke 35/36, og barna har vært større (2,6-2,7) og ikke hatt noen komplikasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå