Gjest Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Jeg lurer på om jeg skal rapportere inn en ansatt til sjefen i morgen ... Jeg mener at måten hun arbeider på er uakseptabel og hadde jeg vært sjefen hadde jeg hvertfall gitt henne en skriftlig advarsel. Her er grunnen: Når jeg kom på jobb idag (jobber i kiosk) 14.30 gikk hun rett ut å tok røykepause og det var greit for meg. Det som jeg ikke synes var greit var at musikken på mobilen hennes stod på på full guffe, det var ingen boller, ingen vafler, ingen pizza og absolutt ingen pølser av noen slag! IKKE akseptabelt når folk er ferdig på skole og jobb og vil ha mat! Og dessuten må vi ha et bra varetrykk da dette sørger for flere kunder. Når hun kom tilbake etter ti minutter gikk hun rett ut igjen for å kjøpe seg en brus, kom tilbake med brusen og GIKK UT Å TOK ENDA EN RØYK!! TO røyk på en time. 2 røyk på en halvtime er ikke greit! Etter en time måtte jeg en tur ut for å kjøpe teip og når jeg kom tilbake spurte hun om enda en røykepause! Da sa jeg nei og at hun fikk vente til ho skulle hjem om halvannen time. Etter en halvtime med mas sa jeg at det var greit og da gikk ho først ut å tok en røyk i 15 minutter også forsvant hun. Etter 15 nye minutter kom hun tilbake og da hadde ho vært på Cubus og kjøpt seg solbriller!! Når jeg ba henne fylle på brusskapet ba jeg henne å huske å rulere. Gjorde hun dette? Nei, og varme brus stod først. Hun skulle være ferdig på jobb klokka 17, men klokka 16.40 stakk hun. Da var ho ferdig ifølge ho! Merker jeg er skikkelig irritert på ho idag og jeg kommer til å gå videre med dette. Håper ikke ho tar over min stilling i permisjonstiden min. Da går vel kiosken til helvete ...
lille frø, mor til to Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Slik oppførsel er helt uakseptabel. Hva er det som gjør at hun er sånn? Det vll nok være det beste å si i fra til sjefen, så kan han ta en prat med henne.
nummer 4 er en spire Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 dette må du rapportere, det er unnasluntring!
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Åååå hadde blitt gal HATER DÅRLIG ARBEIDSMORAL. Ville heeeeeelt klart sagt ifra til sjefen. Slike folk burde sparkes på dagen =0(. Kan være de tar hintet til neste jobb GRRRRR
trippeltopp Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Hun jobber i kiosk og så må hun gå annensteds for å kjøpe brus? Men ja - uakseptabel oppførsel. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å rapportere slik oppførsel...hadde antagelig gjort det klart for henne at jeg kom til å gjøre det, også.
___ Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Hvis dette var en enkelt dag ville jeg ikke gjort noe med det (annet enn å være irritert). De fleste kn ha en dårlig dag. Om dette derimot er noe som går igjen og skjer ofte ville jeg bett sjefen lage faste regler for røykepauser, om det er ok å gå tidlig, en tydlig, detaljert og skriftlig arbeidsinstruks, ragler for pauser ol. Bare si at det nå er ulik oppfattning av hva som er OK og ikke og at det hadde vært fint å få avklart. Ellers ser jeg ikke den store forskjellen på å kjøpe solbriller og tape i arbeidstiden og jeg lurer litt på om du er hennes overordnede på noen måte.
Gjest Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Det er absolutt ikke første gang hun gjør dette. Det er hver gang hun jobber og sjefen ikke er tilstedet. Jeg er ikke mer overerdnet over henne enn at jeg er ansvarlig for diverse områder i kiosken så er jeg og sjefen som har ansvar, men ikke noe overordnet. Det at solbrillene irriterte meg var at vi andre har ikke pauser hvor vi kan gå å shoppe med venniner osv., men hun gjør dette. De andre som røyker har en røykepause i løpet av dagen, mens vi som ikke røyker tar kun tissepauser og spiser når det ikke er kunder. Synes det er irriterende at hun har "mer rettigheter" enn oss. Ellers er ho en kjempe jente
___ Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Har noen fortalt henne rett ut at dette irriterer dere? Mange, spessielt de som ikke har vært ute i jobb i så mange år, er ikke klar over hva som faktisk forventes av dem og har vokst opp med at de stort sett får det som de vil. Jeg synes ikke oppførselen er akseptabel, men jeg synes det er viktigere å gi henne mulighet til å lære enn at det skal raporteres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå