Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Har en baby som om snart er 14 dager gammel. og snart 4 kg. Må amme+ tillegg da jeg ikke har nok melk. Fikk beskjed fra sykehuset om å gi ca 60 ml til måltidene. (Gir da bare flaske) Har en periode bare pumpet meg da brystvortene mine er så såre. Men de siste dagene virker det som han er mer sulten. Har økt til 90 ml. Håper han reduserer selv om det blir for mye? Virker jo sånn, Men i dag har han begynt å gråte utrøstelig etter alle måltidene, er ganske sikker på at det er mageknip. (har prøvd merd mer mat). Han bruker dr browns nyfødsflaske, men drikker veldig fort. Er det lurt å legge inn mange rapepauser i måltidet? Ble utrolig rotete skrevet. Noen tips.Startet også med minifom i går
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Prøv å få ham til å rape under måltidene. Ofte kan de og få mageknip av for mye melk, så ikke alltid så lurt å gi ungen mer ved knip. Hadde latt han få så mye melk han vil, de er flinke til å regulere seg selv. Personlig hadde jeg heller gått over til mme for fullt og heller gitt litt mm i ny og ne.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Legg inn rapepauser.. Er nok bare litt luft.. Og det kan de få uansett hvordan flaske du bruker. De kan i tillegg få luftsmerter av puppen og fiel tak så. Om du merker at babyen har luftsmerter så kan du massere magen, sirkler med klokken undt navlen. Eller sykl forsiktig med bena hennes\hans. Om du gir mme, så kan det og være at han har hard mage pga det, ogf da kan du ta litt malt i. Babyer skal være selvregulerende, og merker du at mengden er lite, så kan du fint øke. Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 u kan ha en liten teskje malt i melken. Hvis ingenting annet hjelper: sukkervann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå