Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Jeg ser stadig kommentarer om folk som kjenner noen som har tre barn med tre fedre, fire barn med fire fedre etc, og da ofte med kommentaren "da tenker jeg mitt". Eksakt hva tenker man? At personen er surrete? Ustabil? En dårlig mor? Dårlig økonomi? Lav utdannelse? Løvetannbarn? Hva tenker man? Og er det virkelig så mye å bry seg om at andre "tenker sitt"?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Jeg er hun med seks barn og tre pappaer i den tråden om hvor mange barn med hvor mange fedre. Hva folk tenker om meg, bryr meg igrunn ikke så hardt, jeg tenker folk får feie for sin egen dør, før de begynner å surre rundt andres:) Så lenge man har det bra med de barna man har, og klarer seg fint, burde det vel være revnende likegyldig for andre hvordan man lever livet sitt.
Dunder Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Jeg prøver å ikke være så fordomsfull, men jeg tenker ofte at dette kanskje er en litt naiv og umoden person som lett blir forelsket og kanskje ikke ser at ikke alle forhold er til å satse på. I tillegg viser det seg ofte at disse kvinnene har ganske dårlig dømmekratf når det kommer til menn. Samtidig tenker jeg at jeg er veldig heldig som har funnet en mann å etablere meg med, mange gjør jo ikke det før de er over 40, og da er det ofte for sent å få barn. Så kanskje det er like greit å få barn mens er ung og kan, selv om man kanskje ikke er i så stabile forhold. Men jeg tenker at har du to barn med to forskjellige fedre, så bør du egentlig stoppe. Det hadde jeg gjort.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Tenker ikke så mye over det. Får da være grenser på hva man skal henge seg oppi..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Hva er løvetannbarn? Skjønner det er noe jeg burde vite;) Jeg tenker at jeg er glad det ikke er meg for det må være et himla rot med samvær, flere fedre å forholde seg til, få det til å klaffe i helligdager osv. Videre må det være litt stress for barna. Kanskje har de søsken hos faren også, og mange får jo stesøsken i tillegg. Syns en skal tenke litt på barna også, må være vanskelig ha så mange å forholde seg til, ihvertfall når en ikke bor med de hele tiden. Jeg har et barn, og vært alene med henne bestandig. Ble slutt under graviditeten. Jeg har veldig lyst på flere barn, men jeg hadde ikke fått 3 barn med 3 forskjellige. Det stopper etter 2 fedre for min del. Alternativt reiser jeg til Danmark om et par år;)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Jeg tenker at man trenger ikke få barn med alle man er kjæreste med
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Jeg er lærer og har møtt på ungdommer i fra alle familiesammensetninger. Jeg prøver å gå inn med åpent sinn, men det viser seg ofte at barn som kommer i fra hjem der barna i familien har søsken som har forskjellige fedre, har problemer i større eller mindre grad. Mange er "opprørere" og begynner å eksperimentere med gutter mye tidligere enn andre medelever, drikker tidligere osv., andre har store problemer faglig. Hva det skyldes, kan man bare spekulere i. Det er nok forskjellige faktorer som spiller inn. Der finnes heldigvis unntak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå