Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Hunden til noen i vår blokk har nå stått og bjeffet og ult i 5 timer i strekk nå. Og det begynner å høres ut somom hunden har det vondt. Jeg tror den er stengt inne på det lille toalettet i leiligheten, for er der vi hører det høyest. Og det er 4 etasjer imellom oss og der hunden hører til! Tv'en står på høyt volum og enda hører vi den, og slik har det vært i 5 timer nå. Begynner å kjenne at jeg syns synn på denne hunden nå Har prøvd å ringe eier flere ganger, men de tar ikke telefonen. Nå skal det sies at dette er en valp, som absolutt ikke burde vært aleine så lenge no i starten, men det er heller ikke første gang den har stått slik i timesvis. Er det noe jeg kan gjøre? Det plager ikke oss så voldsomt annet enn at minsten her ikke får sove. (Han er litt redd hunder, og liker ikke når så godt når de bjeffer), men jeg tenker på den stakkars hunden jeg.. :/
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Om du er bekymret for at hunden blir vannskjøttet så ringer du Mattilsynet. Jeg har ringt en gang på en hudeeier. Mattilsynet kom og tok hundene med seg.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Mannen min ringte dyrevernet idet jeg skrev dette innlegget, nå fikk vi beskjed om at så lenge vi ikke kunne bevise at hunden ikke hadde det bra (ikke hadde mat, vann, luft) så var det ikke noe de kunne gjøre Men hvordan bevise det da?! Vi kommer oss ikke inn noe sted liksom. Syns det var rart :/ Mattilsynet kom ikke med mindre den hadde stått slik i et halvt døgn uten at eier dukket opp :/ Stakkars, stakkars valp Noen andre vi kan ringe? Har ikke så god greie på dette. Politi er vel utelukket, er vel lite de kan hjelpe med, med mindre det er veldig alvorlig?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Da ville jeg gitt beskjed til eier at om hunden bjeffer like mye neste gang så vil dere kontakte Mattilsynet. Det lønner seg ofte å "true" litt slik at folk åpner øynene og tar vare på dyrene sine. 19:27
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Takker for svar! Ja, vi skal ha en prat med eier, for det er som sagt ikke første gangen, og dette er en valp på 2 mnd det er snakk om
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Jeg ville skrevet en lapp til naboen og enten bedt om en samtale, eller fortalt at dere hører hunden bjeffe. Er jo mulig at hunden har stengt seg selv inne på det lille rommet. Om dere bor i borettslag eller sameie ville jeg kontaktet formann her. Du kan ringe politiet for støy - de kommer!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Ser når at jeg skrev litt fort i svingene, men de har hatt valpen i 2 mnd, så den er vel 4 mnd eller noe slikt. Men det spiller ingen rolle, den kan ikke være så ofte så lenge aleine av gangen. Den er jo sikkert ganske forvirret. Visst det ikke stopper opp, eller de kommer hjem til den snart så ringer vi politiet å forklarer saken. Tusen takk for svar dere. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå