Gå til innhold

Hallo nordlendinger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som synes det er helt forkastelig at flyselskapene aldri åpner direkteflyvninger fra Nord-Norge til utlandet, mens de sørpå åpner hele 24 nye utenlandsdestinasjoner på 1 uke???????

Og den eneste direkteruten (utenom charter) Tromsø-London, den legger de ned?!

Kjenner jeg blir skikkelig provosert!! Ikke nok med at søringene stikker av med alle vei-milliardene og har mulighet til å ta tog dit de vil, men så skal man fa** ikke ha muligheten til å sette seg på et fly til en storby i utlandet uten å måtte mellomlande i Oslo???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen problem med akkurat dèt, helt greit å mellomlande i Oslo.

Skrevet

Nei, æsj mellomlanding blir det så mye ekstra med. Særlig hvis man har småbarn, man må som oftest overnatte minst et døgn i Oslo også :-(

Skrevet

Snakka faktisk om det her m e gubben førr bare fem minutt sia. Det e skikkelig irriteranes ja!

Skrevet

Selv om mellomlandinger er kjipe, så overlever jeg det. Synes det er mye verre at vi ikke har tog her oppe :-( Skikkelig kjipt at London-ruta ble lagt ned!

Skrevet

Jeg vil gjerne ha mer fra Evenes jeg. :)

Skrevet

Tja, det har vel med lønnsomhet å gjøre det? Er litt som å forlange at IKEA skal komme hit det - fordi de finnes sørpå.

Skrevet

Synes faktisk at flyselskapene som mottar støtte fra staten burde vært pålagt å ha et like godt tilbud i nord som de har de i sør!

Skrevet

Vi kjører eller tar tog til Kiruna og flyr ut derfra. Billigere å fly innenlands i Sverige og flere direkteruter til utlandet

Skrevet

Ja, det har jeg faktisk vurdert å gjøre selv. Tar bare 3 timer å kjøre fra der jeg bor til Kiruna, så det er et alternativ. Men synes det er latterlig at det ikke finnes direkteruter fra Nord Norge til f.eks. London, København,Barcelona og Praha......

Skrevet

Da bor vi sikkert på samme sted:-)

Egentlig er det ikke så latterlig og når direkteruter blir lagt ned så er det nok fordi at etterspørselen er for liten til at det lønner seg. Husk: Vi bor ikke så mange mennesker her oppe.

Hadde selvfølgelig vært fint om det kom flere direkteruter, men jeg kan skjønne at flyselskapene ikke driver med veldedighet.

Gi meg IKEA og jeg skal være fornøyd. Haparanda er liksom litt lengre enn Kiruna;)

19:25

Skrevet

e dekke normalt at søringan får alt? vi i nord e jo bitt vant me at vi fåkke noe og d vi har tar søringang

tar ferien enda lenger nord vess æ ska ut på tur, ska næmli skaff skekkeli reinstyrhjerte ;D

Skrevet

Haha... Æ løse det me å feriere i nord Norge. Kjenn vi må besøke Senjatrollet, å så sku æ ha tatt hurtigruta litt sånn etappevis sørover - ka vi ska me fly uansett? - e nu bare når vi ska på sykehus det e greit med litt lufttransport ;)

Skrevet

Har ikke tromsø heller noe fly til varmere strøk? D e jo ganske dumt.. D blir jo også ekstra kostnader når man må innom oslo før avreise til utland..

Skrevet

Trur Tromsø har direkterute te Dublin me Norwegian. Ikkje det at det e så my varmar der, men det e jo utenlands...! :P

Skrevet

Norwegian har direkteruter til Kreta, Tyrkia og Gran Canaria. Bedre enn ingenting, men ikke bedre enn IKEA :-)

Skrevet

Snakke ikke om charterdestinasjoner som Kreta, Tyrkia og Gran Canaria. Og nei, finnes ikke direkterute til Dublin fra Tromsø.......

Ønske storbydestinasjoner, charter e det nok av.

Skrevet

Huff. Kjære HI

Skjønner at du er skuffet fordi du må dra til Oslo for å komme deg utenlands, men du må jo forstå at dette har med etterspørsel og marked å gjøre. Hvis det er slik at de legger ned den eneste direkteruten til London fra Tromsø, så er jo det selvfølgelig fordi dere der oppe ikke bruker denne ruten nok!

Og for øvrig er det helt rettferdig at det blir brukt flere veimilioner "sørpå" enn det som blir brukt nordpå. Det er tross alt _en del_ flere innbyggere i Oslo enn i Henningsvær eller Tromsø for den saks skyld. Således også en betydelig større belastning og slitasje på veinettet.

Get over it! Sånn er livet.

Hilsen nordlending.

Skrevet

17.55 Kor kjæm du i frå? Syns dialekta di legnæ på mi :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...