Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Sjefen min ringte meg nettopp og vil ha en samtale med meg fordi jeg har vært sykemeldt en stund nå. Sånn det ligger an nå, så ser det ikke ut som jeg skal tilbake i jobb før permisjonen min.. (jeg er 20 uker) Det går både litt på trivsel og en del på stresshodepine og andre plager jeg har.. Jeg blir litt stressa av sjefen min, men jeg mener at han ikke har noe med hvorfor jeg er sjukemeld! Jeg merker jeg gruer meg til samtalen (på tirsdag).. Har noen av dere hatt sånn oppfølgingssamtale? Hva går den ut på? Tilrettelegging osv? Jeg er ikke intressert i å være på arbeidsplassen en gang! wæwæ!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Reglene er sånn, NAV skal ha rapport om oppfølging etter et visst antall ukers sykemelding. Han kommer til å spørre om muligheten for tilrettelegging, ja.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Ok.. Men, må jeg fortelle hvorfor det ikke går an å tilrettelegge noe hvis du skjønner? Eller kan jeg bare si at "nei, det vil ikke hjelpe med noen form for tilrettelegging.." Uten å begrunne det..? Jeg har en god grunn, jeg bare føler ikke for å snakke med han om det liksom..Jeg føler det er personlig.. HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Tror ikke han har rett på å vite noe om grunnen til sykemelding, men kan jko hende han spør alikevel...? Ring nav og hør med de for sikkerhetsskyld :-/
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Kan du ikke se på det som en gyllen mulighet til å komme med forslag som kan bedre trivselen på jobben? Du ønsker vel å ha en jobb å komme tilbake til etter permisjonen?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Om du ønsker å fortsette å motta sykepenger så må dere ha en slik samtale. Og om sjefen kan tilrettelegge så skal det prøves før du eventuelt får ny sykemelding. Det er ikke slik at du bare kan bestemme at du ikke vil ha tilrettelegging og at det ikke fungerer før dere har forsøkt. Kan sjefen tilrettelegge så må du prøve det og møtet må du gå på. Ellers så kan du bli stående uten penger.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 La det være opp til han å komme med forslag til tilrettelegging og si at du skal høre med legen din om det. Så slipper du å svare mer konkret der og da. Ser ikke for meg hvilke personlige årsaker som kan ligge til grunn for sykemelding ifm svangerskap - ville ikke disse årsakene også være der både før og etter at du får barn? Ja, ja - lykke til med sjefen:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Arbeidsgiver har ikke noe med hvorfor du er sykemeldt. NAV og lege har full taushetsplikt. Så om han begynner å spørre om diagnose, kan du bare avfeie han. Møtet går ut på om det er noe de kan gjøre for å få deg tilbake i jobb. Resultatet av samtalen skrives ned og sendes til NAV.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Okei, jeg trukke han har "krav" på det jeg heller.. Men ja, kan jo hende han spør.. Jeg skjønner tanken din, 15:03 og jeg ville nok vanligvis tenkt sånn selv. Nå er greia den at jeg har planer om å si opp etterhvert uansett.. Jeg orker ikke å bruke energi på å "prøve" å trives lenger.. Planen er skolebenken etter permisjonen.. Tusen takk for svar forresten:) HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 Æsj, nå virker jeg skikkelig tiltaksløs og lat.. Jeg er virkelig ikke det altså! hehe. Hadde jeg ikke vært gravid, hadde jeg holdt ut der mens jeg søkte andre steder for å si det sånn! Nå føler jeg at jeg blir så stressa av hele situasjonen at det verken er bra for meg eller ungen.. Det var jo en smart løsning, si at jeg kan høre med legen osv.. Jeg har selvfølgelig planer om å dukke opp på møtet, jeg bare gruer meg til å snakke me'n! HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 Det høres ikke ut som du er lat, men det høres ut som du utnytter graviditeten for å få sykemelding du ellers ikke ville hatt krav på - som så mange andre ;-) Så lenge legen syns det er greit, er det ikke noe å si på det.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #12 Skrevet 24. mars 2011 Åja, haha, nei nei! Jeg skjønte at noe ville kommet fram feil her.. Jeg utnytter virkelig ikke graviditeten for å få sykemelding! Bare så det er sagt:) Sånt har jeg ikke samvittighet til.. Det er vanskelig å fremstille seg selv her.. Jeg er faktisk en av de med høyest arbeidsmoral på arbeidsplassen min.. (kanskje det sier litt om kollegaene mine? Neida:p) Takk for svar allesammen! første gang jeg spør om noe her inne og må si jeg fikk svar mye raskere enn på 2.tri f.eks! HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #13 Skrevet 24. mars 2011 Har ikke rett til å vite årsak til sykmelding. Dette er et helt ordinært og pålagt tiltak. Dersom du nekter vil du ikke få sykepenger lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå