Gå til innhold

Datteren min på 16, er så interessert i barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden pcen hennes ikke virker, så bruker hun min.

Ser hun har vært inne på ung.no og sett på katagorier som "graviditet" vært mye inne på forum med babynavn og "uke til uke".

Kan jo hende hun bare er interessert i å lære..

Eller burde jeg bekymre meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde kanskje ta en prat med henne? 16 år er ingen uvanlig alder å være gravid i

Skrevet

Da ville jeg tatt en prat med henne.

Jeg var selv gravid i den alderen, og ville ikke si det til noen før det var for sent å ta abort, for det barnet skulle jeg ha.

Vel mamma fant takk og pris ut av hva jeg holdt på med, og at det var kjæresten som stort presset dette på meg...

Snakk med henne uansett!

Skrevet

Skal ta en prat når hun kommer hjem fra skolen..

Håper for all del det bare er fordi hun vil lære..

Hi.

Skrevet

jeg var selv gravid i den alderen å ville heller ikke si det før det var for sent med abort siden jeg viste hva mamma mente

Skrevet

Jeg var og over normalen interessert i barn på den alderen :) Men har nå klart å holde meg til jeg er 24 og har mann og utdanning likevel :)

Ville nok tatt en forsiktig snakk, med litt hinting :) Men ikke ta "sorgene" på forskudd! Kan jo være hun hjelper en venninne i nøden også?

Skrevet

Sånn var jeg også som tenåring! Hadde veldig lyst på baby.

Jeg laget til og med en falsk hjemmeside om en alenepappa! Husker det ble diskutert hefig her inne om den var falsk eller ekte - noen som husker den ???? Det var "Martin" som var pappan til "Ada Sofie" og moren var ute av bildet. Hehe, huff - angrer jo på at jeg gjorde det, men det var mine måte å få utløst "vil ha baby"-syndromet.

Jeg hadde heldigvis vett til å vente noen år før jeg ble mamma på ekte. Jeg tror det er veldig vanlig for unge jenter å glede seg til de en dag skal bli mødre, jeg tror ikke nødvendigvis du trenger å bekymre deg av den grunn.

Skrevet

Jeg gjorde også slikt når jeg var i den alderen, i tilegg satt jeg barnevakt flere kvelder i uka. Jeg ønsket meg høyt barn men hadde ingen planer om å få tidelig. Jeg satt og leste om slikt (og den gang ikke på nettet er for gammel til det hehe) fordi jeg elsket å skrive historier og da mått ejeg jo ha navn og fakta og slikt.

Prat med datteren din.

Skrevet

Hvordan gikk praten, HI ?

Skrevet

Jeg var også veldig "babysyk" når jeg var på din datters alder. Lysten på baby begynte å avta når jeg begynte å feste hver helg, da var jeg litt over 17 år gammel. Så ble jeg uplanlagt gravid (pga dumhet rett og slett, skjønte ikke at man faktisk KAN bli gravid uten prev.) med en tilfeldig fyr. Da var jeg kun 4 mnd fra å bli 18 år, så jeg bestemte meg for å beholde fordi jeg ikke mente det kunne være store og alvorlige mangler ved meg som omsorgsperson. Nå er jeg 19 år og har en fantastisk baby:)

Oops, sklei litt ut, poenget er at 16 åringer lett kan finne på å "teste" om de kan bli gravid (jeg lurte ofte på om jeg var steril fordi jeg ikke var blitt gravid før) og bare kjøre på uten kondom og prev. Hjernen er ikke nok utviklet til at man kan tenke så langsiktig og realistisk man må gjøre om man skal ha barn.

Vi får håpe datteren din bare vil lære. Forklar henne at ting vil bli enklere om hun venter til hun er ferdig på vgs. Tenk, hun får faktisk hatt det artig med sine venner uten å tenke på barn mens hun er ung, det er noe jeg ikke får! Jeg har faktisk ikke begynt på skolen enda, har ikke tatt lappen og hadde ikke egen boplass når jeg ble gravid. Det er visst ikke så enkelt å bare fullføre de tingene når man har barn som jeg hadde tenkt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...