*Lissi* Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Vil ikke bruke bleie (kun om natten) Kunne sikkert fått henne tørr i fjor høst, men vart nå ikke slik. Da tisset hun ofte på potta. Nå tar hun på seg truse om morgenen. Går helt fint hele dagen. Problemet er at hun ikke vil tisse. De tar på henne bleie når hun sover i bh, og da tisser hun. Så holder hun seg til vi tar på bleie om kvelden. Noen med tips til å få henne til å gå på do eller potte? Kan jo ikke holde seg slik heller...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 ikke spør om hun skal på do, ta henne med på do. eks etter middag sier du kom nå skal vi gå på do å tisse. Mulig du har prøvd det allerede
petite fleur Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Hos oss løsnet det da vi kjøpte stigedo på Barnas Hus :-) Det var så moro å gå på do plutselig at det ble nesten for mye av det gode.... Men det funket i alle fall. Kostet 200-300 kr.
*Lissi* Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2011 Har slik stigedo også. Liker å sitte der, men kommer ikke en dråpe...
mamman til to gutter Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Klistremerker fungerte her. Et ark med ruter på (vi begynte med 6ruter og økte raskt), et klistremerke i en rute hver gang det kommer noe på do/potta og en liten gave når arket er fullt, feks en sprettball, en magisk klut el. Det første arket tok lang tid å fylle, det neste var fullt i løpet av et par timer...
Snuppa! Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Sette på springen. Hvis hun må på do da og klarer å holde seg er hun god. Funker her i huset
*Lissi* Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2011 Klistermerker, har satt på springen og gave ligger klar i skapet:-) Joda, det meste er prøvd. Prøver ikke å presse henne da, men hun vil jo ikke bruke bleie heller...
mamman til to gutter Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Vi begynte med klistremerker før han kuttet ut bleie, så jeg tror vi brukte ca 3mnd på det første skjemaet med plass til 6 klistremerker, men når han endelig fikk fyllt det opp og skjønte at tissing førte til gaver, da var det gjort:-) Uheldigvis for meg skjedde det mens jeg var høygravid og han var hjemme fra barnehagen fordi han var syk, for jeg rakk knapt å sette meg ned mellom hver gang han var på do og klarte å få ut noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå