Gå til innhold

Idag har 4-åringen valgt middag og det ble

Anbefalte innlegg

Skrevet

selvfølgelig pølser og potetmos..

Jada, vet at det ikke er det sunneste så formaninger trenger jeg ikke. Lurer heller på om noen har en vri på dette kulinariske retten slik at det hadde blitt litt mer spennende;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe som er veldig populært her er å stikke spagetti inni pølsene før man koker dem. Da blir det "pølse med lugg" :-)

Skrevet

Du kan lage piggsvin, for syns skyld ;o) Setter pølsebiter i potetmosen, lager øyne, munn og nese.

Ellers på resturant en gang så fikk mini blekksprutpølser. De hadde laget armer på halve pølsen og stekt dem, da krøllet de seg litt. Vet ikke om det går jeg, aldri prøvd selv.

Om dere bil prøve noe annet, så er blomkålpurè kjempegodt! Gutten min på 4 år elsker det!

Skrevet

Trenger ikke være sååå usunt, ikke om du lager mosen fra bunnen av og velger pølser med lavt fettinnhold og høy andel av kjøtt, f.eks Gilde's gò og mager eller Finsbråten sine magre.

Litt grønnsaker kan du ihvertfall servere ved siden av, som brokkoli, blomkål og vårløk, samt litt gressløk eller persille. Noen spennende vri på det har jeg ikke, synes du fikk gode forslag over her:-)

Skrevet

Du kan blande brokkoli og gulrot inn i stappen, som du lager fra bunnen av. Det gjør jeg. Da blir den sunn, elles er det gode forslag ovenfor her.

Skrevet

Her valgte 3-åringen, og jeg må for første gang lage breiflabb.

Er så dårlig på å lage til fisk:P

Skrevet

Fisk er lett å tilberede om du legger den i langpanne i ovnen, med steketermometer i. Du finner riktig kjernetemperatur i en oversikt på nettet, bare spør google;-) Breiflabb er ikke vanskelig! Bacon og små ovnsbakte tomater til er veldig godt, og persille.

Skrevet

Ja, grønnsaker bruker vi mye av. Han elsker brokkoli så kan ikke blande den inn, den skal spises bukettvis;)

Googlet litt og fant en oppskrift, eller rett og slett et tidligere innlegg her inne, hvor de anbefalte å blande alt og ost på toppen før en stekte det i ovn. Tror vi skal prøve oss på den idag:)

Tusen takk for tips alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...