Gå til innhold

Har bhg lov til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk i forrige uke lapp med hjem hvor vi skal sette opp om barnet kommer to dager i påskeuka eller ikke. Det er greit.

Men, det står at om vi setter opp at barnet kommer, også kommer ikke barnet likevel, blir vi fakturert med et gebyr på 300 kr.

Jeg skjønner veldig godt problemet med at de bemanner etter antall barn som er satt opp, og at de fort kan bli for mange på jobb om flere barn alikevel ikke kommer selv om de har satt opp at de kommer.

Men, det jeg lurer på da, er om de har lov til å kreve gebyr om barnet ikke kommer, ettersom man har betalt for disse dagene fra før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig spesielt ut, men skjønner frustrasjonen til barnehagen når barn er meldt på, ansatte kommer når de kanskje kunne ha tatt ut avspasering....så kommer ikke de påmeldte barna uten å ha gitt beskjed på forhånd.

Skrevet

Rart, men hvorfor ikke. Irriterende at man melder på uten at man vet. Hos oss er det bare de med behov som får komme. Greit det. Barna bor jo i barnehagen så og si

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke de har lov til. Dere har uansett betalt for plassen. Om dere velger å benytte dere av den eller ikke er opp til dere.

Skrevet

Så lenge de gir beskjed om dette så ser jeg ikke problemet

Skrevet

Jeg skjønner også godt frustrasjonen, men lurer alikevel på om de faktisk har lov til å kreve betaling. De dagene er jo allerede betalt for, og vi skal vel ikke betale dobbelt?

Hi

Skrevet

Kan da ikke være lov, siden dere i utgangspunktet har betalt for plassen, så burde du har lov til å bruke den etter behov uten ekstra kostnad.. Spesielt siden det må betales dersom barnet ikke kommer... tenk om han blir syk??

Jeg hadde klaget på det.. (forhørt meg på barnehagekontoret.)

Skrevet

Det er jo ikke alt som er lov selv om man gir beskjed på forhånd...

Skrevet

Dere betaler for plassen allerede, så dette høres tvilsomt ut.

Skrevet

Dette må de ha en hjemmel for å kunne gjøre. Hva om barnet blir sykt, blir det fakturering da også?

Skrevet

Det vet jeg også. Men slike enkle regler som å dukke opp til avtalt tid og ikke utebli fra noe man har satt seg opp på burde voksne mennesker klare og da slipper man å betale gebyr.

13:46

Skrevet

NEI! Det er ikke lov med mindre det er nedfelt i vedtektene for den barnehagen, og den skal alle foreldre skrive under på ved oppstart. Står det i vedtektene har de lov. De kan ikke endre vedtektene uten å ta med foreldreutvalget.

Er bhg kommunal er jeg 99,9 % sikker på at dette IKKE er lov, da de fleste kommunale barnehager har like vedtekter.

Skrevet

Bhg er privat, men har akkurat lest vedtektene, og der står det ingenting om at de har lov til dette. Det står kun at det er behovsprøvd åpning mandag og tirsdag i påskeuka. Ikke noe mer.

Hi

Skrevet

Nei de kan ikke ta betalt for noe dere allerede har betalt.

Du får si at du i fremtiden vil sende faktura på de dagene ungen din er syk eller ikke kommer i bhg. Skal høre pipa får en annen lyd da.

Skrevet

interessant spørsmål!

jeg jobber selv i barnehage og har ikke peiling på svaret.men skal spørre styrer i morgen,for det var en interessant problemstilling.

skjønner bhg veldig godt men så er det noe med at man allerede har betalt for plassen..hm...

Skrevet

Det kan jeg ikke skjønne at de kan ha lov til! Men orker du å ta kampen? Om du sier at dere skal ha plass og finner ut at dere ikke ønsker å bruke den ringer du bare å sier at ungen din spyr. - Da får du ikke levere uansett.

Skrevet

Hvis du gir barnet fri de dagene skal bhg betale deg? Du har jo betalt for de.

Klart de ikke har lov til dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...