men men Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Skal sette opp en oversikt/søknad om permisjon, og lurer på om det regnes hele uker, slik at man feks i påskeuken "bruker opp" en hel uke permisjon, selv om det er "røde dager" i den uken. Med andre ord, hvis man likevel skal forlenge permisjon med ferie, vil det da lønne seg å ta ferie de tre arbeidsdagene i påskeuken i stedet for permisjon... håper noen skjønte hva jeg mente her,,
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Skjønte godt hva du mente, og det regnes i uker. Blir derfor lurt å ta ferie de 3 inneklemte dagene i mellom palmehelga og påske hvis arbeidsgiveren din regner ferie i dager.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Tusen takk Det var det jeg mistenkte så da får vi lese kalenderen grundig før vi sender inn søknad/oversikt
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Det er ikke riktig ano 12:51. Selv om det i lovverket står antall uker, legges permisjonen inn med antall dager i nav sine systemer. Utbetaling gjøres 5 dager pr uke uavnhengig av om dagen er rød eller ikke. Man vil derfor ikke kunne få lenger permisjon dersom man tar ferie i påskeuka. Tar med ferie mandag til fredag i påskeuka så har man brukt om 5 feriedager selv om 2 av dagene er røde dager. Mulig man kan gjøre en spesiell avtale med arbeidsgiver, men nav utbetaler også til arbeidsgiver 5 dager pr uke. Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Typisk at NAV har doble systemer for alt... Det står uker i lovverket, men dere teller dager, er det mulig?!?!? Jeg fikk iallefall ordnet det helt perfekt for meg ved å snakke med arbeidsgiver. Når man regner alle de røde dagene ila en permisjon, er det endel å hente på å være litt smart 12:51
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Det kommer temmelig klart frem i lovverket at det utbetales 5 dager pr uke. Og man trenger vel heller ikke å lese et lovverk for å forstå at et visst antall uker også er et visst antall dager? Trodde ikke man måtte være rakettforsker for å forstå det. Men selvfølgelig, blir det ikke akkurat som man selv trodde inni hodet sitt så er det greit å skylde på systemene til nav. Noen klarer å ordne en avtale med arbeidsgiver, men arbeidsgiver vil i utgangspunktet tape på dette så det overhode ikke noe man har krav på.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Forøvrig så kommer det frem i loven at det er et visst antall dager: § 14-9 første ledd: "Ved fødsel er stønadsperioden 230 stønadsdager (46 uker) med full sats eller 280 stønadsdager (56 uker) med redusert sats. Stønadsperioden etter fødselen er 215 stønadsdager (43 uker) med full sats eller 265 stønadsdager (53 uker) med redusert sats. " Så jeg lurer på hvordan du da kan svare at permisjonen regnes i antall uker?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Vil vel absolutt påstå at det IKKE kommer klart fram ettersom HI spør om det er uker eller dager som regnes.... Du er skikkelig nedlatende.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Beklager om du oppfattet svaret mitt som nedlatende. Det var ikke min hensikt. Prøvde å være informativ. Det er ikke jeg som har skrevet de andre innleggene som har kommet etter mitt. Jeg har bare skrevet et svar, og håper ikke det ble oppfattet som nedlatende. Nav-dama
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå