Gå til innhold

Noen som har hatt positiv erfaring med igangsettings akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og må man ha tatt modningsakupunktur på forhånd? Jeg er 5 dager over termin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har god erfaring med igangsettingsakupunktur/åpningsakupuntur.

Vannet gikk med storesøster og kroppen min nektet å komme i fødsel. Så når det var nesten 48 etter vannavgang ville de bare sette meg opp til ks. Jeg sa at jeg ville prøve akupunktur (ville ikke tidligere).

Hadde kun hatt maserier frem til da, men 2 1/2 time etter at akupunkturen ble satt var storesøster ute. Og jeg presset i 62 min av den tiden.

Hadde ikke hatt tegn til fødsel eller rier før dette og ikke fått en eneste behandling med modningsakupuktur eller noe.

Skrevet

Jeg hadde veldig uregelmessige rier da jeg kom inn (de hadde heldigvis god tid, ellers hadde jeg sikkert blitt sendt hjem igjen :-P)

Jeg fikk en nål i magen, et par under kneet og noen i anklene tror jeg (har aldri fått akupunktur før). Noen var visst for smertelindring, resten for å få fart på riene. Så satt jeg der i 10 minutter uten rier mens jordmor var innom og rørte litt på dem iblant. Så trakk hun ut nålene.... Det var som å trekke proppen ut av badekaret. Jeg fikk ordentlig rier med en gang, tette og effektive og 2 timer etter kom lillefrøken med et svupp! Fantastisk fødsel, rett og slett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...