Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 ..sender dere inn permisjonssøknaden etter dere har fått dato eller sender dere inn søknaden med ultralydtermindato og retter den opp i etterkant?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 På nav her var det helt uaktuelt å bruke keisersnittdatoen på søknaden, ingenting annet enn termindato ville de ha, jeg spurte to stykker. Men vet at andre nav-kontor lar deg bruke ks-datoen, så du får nesten bare spørre...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Hmm.. høres jo merkelig ut ettersom ks-dato vil bli den riktige termindatoen.. er jo lett å miste mye av permisjonsukene før fødsel på den måten. HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Jeg gjorde det sist og kommer til å gjøre det denne gangen også. Termindato er helt irrelevant når man faktisk vet dagen barnet skal fødes. La ved kopi av innkallling til keisersnitt fra sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Jeg sendte inn etter jeg hadde fått dato. Her hadde de aldri hørt om å bruke dato for KS i søknaden, men det var ingen problem. De kunne jo prøvd å nekte meg...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 OK, takk for svar jenter! Da tror jeg at jeg sender inn ks-dato med kopi av innkallingsbrevet når jeg får det. Arbeidsgiver forskutterer foreldrepengene, så da er jeg ikke avhengig av å ta hensyn til behandlingstiden til nav og kan vente med søknad til ks-dato er satt, eller? HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Ikke lar det lure da! Du kan VELGE å begynne permisjon opptil 12 uker før termin. Så la dem fastlegge termindato hvis de vil, men DU setter inn ks-dato minus 3 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå