to+en til! Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Noen som har hatt det her og kan fortelle litt om det? Jeg er så dårlig nå... Kaster opp og brekker meg hele dagen. Er helt tom for energi. Alt jeg får i meg, kommer ut igjen enten den ene eller andre veien. Har gått ned 4 kg nå i løpet av 2 uker.
lykkeligfru Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Hei. Føler med deg. Er sjøl veldig kvalm heile døgnet, men kaster ikkje opp så mykje. Har du vert til lege å snakket om dette? Det synes eg i alle fall at du bør. Dersom du verken klarer å beholde mat eller drikke, kan det bli aktuelt med sjukehusinnleggelse for å få væske intravenøst. Kor langt er du på vei? Lykke til og god betring!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Har hatt det sånn i begge mine tidligere svangerskap, mener det begynte rundt uke 6 ca med begge to. Jenter begge gangene. Med første kastet jeg opp hver morgen i hele svvangerskapet, men klarte å holde på mat stort sett gjennom dagen ellers. Siste gang jeg spydde tror jeg var på fødestuen. Hadde heldigvis en god periode en måneds tid rundt 4-5 måned. I andre svangerskap var jeg sengeliggende (hjemme) og sykemeldt nesten hele svangerskapet, minus en måneds tid med god form på akkurat samme tid som i første svangerskap. Ellers kastet jeg opp alt jeg spiste, levde til slutt på grønne epler og cola. Tok av 7-8 kg, og la nesten ikke på meg igjen i det hele tatt. Det er ikke spøk, dette der...du får ta deg en tur til legen! Hvor langt er du på vei? Hos de aller fleste gir det seg jo rundt uke 12 :-)
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Jeg har slitt big time dette sv.skapet. Var verst mellom uke 10 og 20, men har vært spykvalm siden uke 3. Er nå 31 uker, og fortsatt kvalm, men nå er det egentlig bare morgenkvalme, gir seg rundt lunsjtider. Jeg måtte rett og slett finne ut hvilken mat som var verst og best å spy opp igjen og fant etterhvert metoder for ikke å spy. Gikk ned 8 kg, men har fått på meg det meste ijgen nå. Var snakk om sykehusinnleggelse en periode, men heldigvis slapp jeg unna det. Men det er nok et godt alternativ for de som er aller dårligst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå