Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Føler at vi betaler mye mer enn alle andre. Siste var på 13000 nå fikk vi ny på 13000 igjen. Har 3 etager, 1 etg tar mest da det er varmematter i gulvene og en varmeovn. i 2 etg er det en varmeovn og varmekabler på bad. 3 etg er det nå ingen varme kun lys. Ellers går vaskem, oppvaskm og trommel ofte, men alikevel... Hadde to varmtvannsbredere har nå kuttet ut den ene. Føler at disse regningene spiser meg opp innvendig.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Å herregud det hørtes ikke bra ut!! Vi har også hus med 3 etasjer men langt i fra så høye regninger? Men så fyrer vi i vedovn vedsiden av å ha varmepumpe. Bør ikke tenke samme baner dere også kanskje?? Vi har varmepumpa i nederste etasje så den varmer hele huset.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Fyrer i peisen vi også, men varmepumpe er nok lurt ja. HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 wow hadde jeg fått en slik så tro jeg ville ha skreket...uff.Har 2 etajsen hus her,men har noe som heter varmbornvarme...varmt vann i rør i gulvet.Den siste til oss som jeg betalte her i dag var på 4848kr..jeg synes den var dyr. Kanskje du kan høre med annet selskap,eller binde strømmen,vet ikke helt her altså...men sjekke opp litt rundt det.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Fikk 5000 jeg og det er mye for meg. Samme var forrige. Er alene og permittert fra jobb med lite dagpengegrunnlag, så føler også jeg aldri kommer meg ovenpå. Jeg leier. Hva koster det for varmepumpe?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Jeg lurer også på prisen for varmepumpe. Vi er garantert å ikke betale mer enn 89 øre kwt, var Hafslund som ringte å spurte da de så de skyhøye regningene. Kan måleren være helt på bærtur? Den er ca 6 år gammel.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Varmepumpe fås i alle prisklasser, alt etter kriterier man har. Men skal du ha en skikkelig, må du regne med 15-20000.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Takk. Da er montering i tillegg? hvor mye sparer en på varmepumpe? HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 det var utrolig mye,. vi har 3 etasjer hus og strømmen vår var på 2500 kr.. vi bruker ikke varmeovner. fyrer kunn med ved. og ellers bruker vi kunn strøm til lys, mat, vaksemaskin og tv. vi har veldig gammelt el anlegg. du burde se om dere har så stort forbruk. om dere kan kutte noen steder. og prate emd strøm selskapet. om dette er riktig.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 Ser at jeg skrev litt feil her, disse regningene gjelder 1 og 2 etg. 3 etg har egen måler da den var leid ut tidligere har ca 3-4000 ekstra på den i året. HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #12 Skrevet 24. mars 2011 Jeg hadde også høye strømregninger og gikk seriøst inn for å spare strøm. Slo av lys i rom jeg ikke brukte, slo av TV, PC og konsoller på hovedbryter når de ikke var i bruk, skrudde ned varmeovnene en grad, osv. Og viktigst så kuttet jeg ut tørketrommel og henger opp klærne til tørk i stedefor. Jeg sparte masse på de små tingene jeg gjorde... "Mange bekker små..." osv.. Ellers kan du jo vurdere å bytte strømleverandør..?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #13 Skrevet 24. mars 2011 Føler selv vi ikke bruker all verden på varme, huset er varmt i seg selv. Setter sjelden på varmeovnen før det er minus 10 ute. Enda klager besøkende over at det varmt i huset. Tørketrommel tar en god del, nå kan en snart henge tøyet ut godt er det. Må bare vente til bjerka er ferdig da jeg har et barn med allergi. Ringer selskapet hører om ikke de kan ta en kikk her. Var ikke så høye priser ifjor og da brukte vi varmekablene i bakken ute på 40 meter. De har vært avslått i hele vinter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå