Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Må bare få lettet hjertet mitt litt, jeg er fryktelig frustrert og gruer meg til bryllupet vårt.... Jeg og mannen min har vært samboere i 8 år, vi er godt voksne og har to barn. Til sommeren skal vi gifte oss. Mine foreldre ville være med på å betale, ettersom de hadde betalt bryllupet til min bror. Jeg sa det ikke var nødvendig, men de insisterte. De ville ikke ha noen meninger omkring bryllupet, de ville bare at det skulle være likt for oss som for min bror og svigerinne. Mine svigerforeldre har veldig bra med penger, vesentlig bedre enn mine foreldre. Min samboer informerte dem at mine foreldre skulle være med å betale og lurte derfor på om vi skulle dele regningen på tre slik at mine foreldre, vi og hans foreldre delte regningen. Dette syns de var en god ide. Så startet problemene; - min samboer og broren hans er ikke venner etter en krangel for 8 år siden hvor min samboers (eldre) bror satte frem noen ganske heftige trusler, ...og det var ikke første gang. Min samboer har dog i ettertid av denne krangelen, da vi fikk barn, spurt om ikke de skulle ha et overflatisk greit forhold for foreldrenes skyld ettersom de ikke har annen familie. Svaret var da "Nei, jeg er ikke din bror og jeg er ikke onkel til dine barn". Vi ønsket derfor ikke å invitere ham i selskapet, men da truet svigers med å ikke komme i bryllupet de heller. Min samboer syns dette var veldig trist i og med at han ikke har annen familie. Han fortalte dem nok en gang at han hadde forsøkt å "begrave stridsøksen" brødrene mellom, og at det var avslått, og at han dermed ikke kunne forstå at det skulle være nødvendig å invitere broren. Svigers ga seg ikke, de ville at broren og han nye kjæreste, som er fra en av byens rikeste familier (veldig viktig for dem, penger, prestisje og fasaden utad styrer livet deres) skulle inviteres ellers så kom ikke de til å stille. Samboeren min ble utrolig lei seg. Til slutt gjorde han som de ville og sendte invitasjon til broren sin. Vi nekter nå å ta i mot penger fra dem for bryllupet, er redd for at de vil ta helt overhånd. De tror de kan løse alt med pengene sine, men nå skal vi gi dem klar beskjed en gang for alle, at vi ikke lar oss kjøpe. Vi har ikke tatt i mot dyre ferieturer tidligere, fordi vi vet at de kommer til å bruke det mot oss ved senere anledning, jeg er redd for å "stå i gjeld" til dem på noen som helst måte. Jeg har det slik nå at jeg ikke vil ha noe særlig med dem å gjøre i det hele tatt lenger, jeg har ikke lyst til at de verdiene som blir satt så høyt i den familien skal smitte over på mine barn. Jeg vil at barna mine skal få sunne og ekte verdier. Men samboeren min sier at jeg ikke kan nekte barna våre kontakt med sin farmor og farfar (de er ennå veldig små). Til informasjon så er samboeren min er av en helt annen type enn sin bror og sine foreldre, han er i opposisjon mot deres verdivalg, men han er likevel glad i foreldrene sine. Jeg har bare lyst til å avlyse hele bryllupet, men invitasjonene er sendt og alle forberedelser er gjort, men kan jeg virkelig godta at svigerforeldrene mine ødelegger vår dag?? Huff, jeg gruer meg virkelig til bryllupet vårt...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Hvorfor skulle dine svigerforeldre ødelegge deres dag? Ja, dere er uenige i det meste, men man klarer jo å forholde seg normalt til dem for det om. De presset på ang. broren, men dere tok det endelige valget. De tenker annerledes enn deg, men de gjør da ingenting galt. Synst du høres ganske umoden ut. Ser ikke problemet i det hele tatt. Bryllupet ditt blir helt klart hva du selv gjør det til. Dere spurte etter penger, men nå furter dere og vil ikke ta imot...forstår ikke den jeg. Om du føler du må stå dem i gjeld - ja, da burde dere ikke spurt etter penger i første omgang. Svelg en kamel og ikke overanalyser alt. Tenk på at du skal gifte deg inn i denne familien. Lykke til med feiringen!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Me to. Enig med 1952. Man bestemmer selv hvor mye man vil bestemme, for å si det sånn....Og ja, er borti lignende selv. Mange "gode råd" og få, som mer er krav, men dagen er VÅR; vi jobber for at FLERTALLET av gjestene skal få en fin fest, og da dropper vi innspill fra andre som vi mener vil ødelegge dagen VÅR; eller som kan gjøre at mange av de ANDRE gjestene føler seg ukomfortable eller ikke får det så moro som de kan. Har ikke fått fiender eller uvenner enn så lenge )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå