Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 De går i andre klasse. Er dette noe som er vanlig? Foreldrene har nettopp kjøpt seg nytt hus. Èn ting er selve festen, en annan ting er invitasjonen. Det er moren som har skrevet den, og nederst står det:" PS! Jeg ønsker meg penger". Skjønner om noen tror det er et tulleinnlegg, for jeg har studert kortet opp/ned nå for å se om jeg leste feil. Er ikke dette ganske så frekt?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Hæ????? Hoi hoi, nå måtte jeg bare le litt her Innflytningfest med ønsker om penger i gave til en 2.klassing. Hahaha!!! Dummeste jeg har hørt om!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Du er sikker på at hun ikke har burdag i samme slengen? Hvis ikke hadde jeg latt min datter gå, og sendt med en blomst til familien hvor jeg skrev "gratulerer med nytt hjem".
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Er det innkreving til og pusse opp rommet. FREKT SOM FAN
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Ha ha ha ha ! temmelig frekt ja! Hadde aldri ramla meg inn å sende med ønskeliste uansett.Bursdag eller bare fest. Kanskje de trenger tilskudd for første avdrag?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Nei, hun har bursdag like før jul så er nok ikke bursdagsfeiring i samme slengen. Ja, jeg syns dette var en smule frekt og ble litt overgittt. Det er jo ikke det at jeg ikke har råd, syns bare det kan bli litt mye om barna skal begynne ha fester med gaveønsker utenom bursdag. Her hadde vi grillfest for klassen i sommer. Kunne jo aldri falt meg inn kreve gaver. Hadde datteren min foreslått noe sånt hadde hele festen blitt avlyst hehe:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Dette tok kaka altså! Hadde jeg vært deg så ville jeg sendt denne mammaen en link til denne tråden fra en anonym epost-adresse. Kanskje hun ser at det er galskap og frekt! Ikke frekt å ha fest, men å skrive på at ungen ønsker seg penger. Makan altså!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 Hun skal selvfølgelig få gå, men jeg blir nok ta opp dette. Sitter i foreldreutvalget og kjenner at jeg ikke syns dette er greit.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 Merkelig..men kan jenta ha føyd på den siste setningen selv?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #12 Skrevet 24. mars 2011 Nei, hun har nok ikke det. Ser hele innbydelsen er skrevet av en voksen. Jenta har kun skrevet den innbydde sitt navn og sitt eget;) Har snakket med en annen i FAU nå og hun var også ganske sjokkert. Hun igjen har snakket med andre foreldre igår.Så får se om vi gjør noe med dette for vi alle var vel enige om at dette var frekt. Ikke er det ønskelig at barna skal begynne å lete etter grunner for å be venner; slik at de kan få penger.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #13 Skrevet 24. mars 2011 Fest er jo hyggelig og morsomt, men å forvente gave i den forbindelse er rimlig sært.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #14 Skrevet 24. mars 2011 Dummeste jeg har hørt!! Noen folk gjør det utroligste, er ikke rart det er vanskelig å holde på gamle verdier nå for tiden. Heller ikke rart ungene blir som de blir.
1+1=3<3 Skrevet 24. mars 2011 #15 Skrevet 24. mars 2011 Huff, jeg tror nesten jeg hadde tatt det som en spøk jeg altså. Hehe.. Det blir litt FOR frekt... Kanskje det er en spøk? Et forsøk på og være morsom?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #16 Skrevet 24. mars 2011 Det er jo helt utrolig frekt og sært. Men hva i all verden får deg til å mene at dette er en sak for FAU??
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #17 Skrevet 24. mars 2011 Sak eller ikke, så må det tas opp. På samme måte som det er bestemt at alle gutter eller alle jenter skal bes i bursdag mener vi at barna ikke skal invitere hverandre på fest hjemme for å få penger fra de andre. Vi har hatt en del møter i FAU i det siste pga en del saker, og da mente jeg ikke annet enn at vi har bestemt oss for å diskutere dette på neste møte. Nå kom hun hjem med lapp om foreldremøte i neste uke så da tas det nok opp der.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #18 Skrevet 24. mars 2011 Jeg tenkte at det var 2. klasse på videregående, helt til det sto at foreldrene hadde skrevet invitasjonen.. Ehh, gaanske snålt. Og like frekt! Om du lar din datter gå, håper jeg ikke du sender med penger i alle fall...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #19 Skrevet 24. mars 2011 Da hadde jeg gått sammen med de andre foreldrene, spleiset på et nett med pengesjokolade på Nille, og et lite kort hvor man gratulerer med nytt hjem og "kos deg med pengene:)"
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #20 Skrevet 24. mars 2011 Hun skal nok gå. Det blir helgas høydepunkt og hun snakket masse om festen når hun kom hjem. Hva jeg gjør ang innflyttergave aner jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #21 Skrevet 24. mars 2011 14:02 Genialt! "Kos deg med pengene!" haha HI: Enig med de andre her, makan til frekkhet! Hadde vært litt morsomt å gjort som 14:02 sier hehe
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #22 Skrevet 24. mars 2011 Problemet er vel at innflyttingsgaver i mange miljøer er både vanlig og forventet mellom voksne. Sån sett er det jo ikke så rart, men jeg har aldri hørt om ønskelister til innflyttingsfester før.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #23 Skrevet 24. mars 2011 Du får sende med henne en porselensskål eller hardangerbestikk;)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #24 Skrevet 24. mars 2011 Sønnen vår på 7 hadde innflytningsfest med sine venner da vi hadde flyttet inn i nytt hus. De spiste pizza, snacks og så på film. Ingen hadde med seg gave selv om vi skrev at han inviterte til fest fordi vi hadde nytt hus. For å være ærlig så har jeg aldri tenkt på at det var noe tema at noen hadde med seg gave. Han synes det var moro med fest og fikk vist frem det nye rommet sitt. For meg er det helt unaturlig at barn har med gaver til hverandre når de har fest utenom bursdag. Det er da kostbart nok med 1-2 bursdager i måneden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå