Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Om man er over termin og har rekvisjon fra legen?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Svært sjelden. Og fastlegen har ikke så mye han/hun skulle ha sagt. Det er sykehuset som bestemmer
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 jeg ble satt i gang på en fredag og ungen kom natt til lørdag. Men da var det lite fostervann og lav fødselsvekt på barnet som var grunnen.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Takker for svar. Jeg tror kanskje ikke jeg har god nok grunn til å bli satt i gang i helga. Men fredag dag regnes vel kanskje ikke som helg? Hmm.. HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Unntaksvis så kan en det. Det blir vurdert av legene på sykehuset, og kapasiteten der. Dvs om de har flere som er i risikofødsel så kan en igangsetting bli nedprioritert. Men er det prikært og bemanning til det så kan en. Fastlegen har ingenting han skulle sagt om det.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 09:58: Du trenger ikke å komme meg opplysninger som ikke stemmer. Har ringt føden, som har sagt at man må ha rekvisjon fra legen om man skal bli satt i gang før....
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Bare hvis du har indikasjoner på at det haster. Jeg ble satt i gang på mandag, 14 dager over termin. Var ingenting som tydet på at det hastet, så da ville de ikke ta det i helga.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Om gynekologen mener du skal settes i gang, så settes du opp den dagen han/hun mener det er mest riktig. Helst setter man ikke i gang på helgen, men det spørs på indikasjonen. Men om du mener rekvisjon fra fastlege så har fastlege absolutt ingenting å si.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 10:23: De sier da ikke det på føden, om det ikke er sant! Jeg ringte dit i går og fikk beskjed om det...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 Fastlegen sender rekvisisjon så du får vurdering på sykehuset. Men han har ikke vurdert livmorhalsen din og tatt ultralyd av barnet ditt, og dette er viktige ting før en vurderer å sette i gang. Men en må ha rekvisisjon fra han for å få komme til vurdering.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #12 Skrevet 24. mars 2011 Vanligvis så setter de ikke i gang i helgene - fastlegen har og lite han skal ha sagt der. Så lenge alt er vel med mor og barn så venter de til f.eks mandag eller tirs. Dette pga kapasiteten er lavere i helgen.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #13 Skrevet 24. mars 2011 Jeg ble satt i gang en søndag... Men hadde da allerede vært innlagt i to døgn pga vannavgang. Hva fastlegen din skriver og mener, vil jeg tro de ikke bryr seg så mye om, det er gyn som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #14 Skrevet 24. mars 2011 Jeg ble satt i gang på en søndag. 12 dager før ul termin. Ingenting som hastet. Men jeg hadde gått med rier uten særlig effekt i flere dager. Så når riene hadde gjort at jeg hadde fått 3 cm. åpning og slimproppen hadde gått natten før så valgte de å ta vannet mitt. Men virker ikke som det er vanlig når jeg leser rundt om kring her..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #15 Skrevet 24. mars 2011 Glemte å skrive at fastlegen min var ikke involvert i det hele tatt. Anonym 11.57
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #16 Skrevet 24. mars 2011 Jeg skulle bli satt i gang på en søndag. Ingen spesiell grunn til det, annet enn at det var 12. dagen over termin. Det varierer kanskje fra sykehus til sykehus?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå