stoltmammatilenjente Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Her om dagen informerte barnefaren meg at han hadde planer om å dra på den årlige golftur i utlandet i når babyen er ca 2mnd gammel. Vi har et barn fra før som er 3 år gammel. Jeg merket at jeg reagerte negativt på den opplysningen, fordi tanken på å bli hjemme med to barn alene i 5 dager mens mannen spiller golf, er ikke noe jeg ser frem til. Vi har ikke diskutert videre på dette, men mannen min er av den oppfatningen av at han skal gjøre det han vil hvis man ikke har gode argumenter for at det ikke kan gjennomføres. Så saken skal opp til debatt i kveld. Og når temaet blir brakt opp på banen, så kommer helvete til å bryte løs. Dette ser jeg ikke frem til. Jeg trenger litt råd og synspunkter fra dere. Personlig syns jeg at denne turen er en veldig egoistisk ting å gjøre, midt oppi det at vi har en ca 2 mnd gammel baby i huset. Vi har blitt invitert i et bryllup rundt samme tid i utlandet, mannen min sa at det kunne han ikke være med på pga han ikke kunne ta seg fri fra jobben. (men å dra på golftur er plutselig ok) Vi har ikke råd til å ta ferie sammen til utlandet som en familie, men han skal få lov til å bruke penger på ferie til seg selv? Men i etterkant har jeg jo også tenkt at det er egoistisk av meg også å nekte han det, bare fordi jeg trenger hjelp her hjemme. Hva er deres synspunkter på denne saken?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 D hadde jeg rett og slett sagt det: Hvorfor skal vi bruke de pengene for at DU skal på tur når vi ikke har råd til at FAMILIEN skal på tur?? Synes det var en rett og slett egoistisk ting!! Hadde dere hatt råd til at dere skulle ha hatt en ferie som en familie sammen i tillegg så hadde det vært noe annet... Men når det blir sånn så hadde jeg blitt irritert!! Be han om å finne samme sum penger som han skal bruke til golfturen sin til dere sånn at DU kan ta med deg barna på ferie i sommer.... Klarer han det så hadde jeg sagt reis, hvis ikke så hadde han bare med å holdt seg hjemme mener jeg!!
RockMyWorld Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 I utgangspunktet så tenker jeg at mannen her i gården gjerne skulle få dratt på en tur med gutta hvis han ønsket det. 5 dager går fort, og mannen kommer sikkert hjem i supert humør :-) Kanskje kan du få noen til å komme å være hos dere i den perioden, eller reise bort selv - besøke familie eller lignende. Det jeg derimot ikke hadde likt var at han dro hvis vi egentlig ikke hadde penger til en ferie. Det tror jeg kanskje ikke jeg hadde godtatt (såfremt man ikke har totalt separat økonomi da, og det er du som ikke har råd). Ville også stilt spørsmål med at han plutselig kan ta seg fri fra jobben allikevel, men det er jo sånn det er da. Han ønsker kanskje mer en golftur enn bryllup, så da er det jo utrolig hva som lar seg gjøre :-) Sånn er vi vel alle en gang innimellom :-) Uansett, lykke til. Vær raus og blid :-) Det kommer man langt med i en diskusjon!
NostraStoria Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Når dere ikke har råd til at familien drar på ferie så er det veldig feil at han reiser på golftur! Si det til ham! Men argumentet ditt om å være alene med barna i 5 dager ser jeg ikke på som et stort problem, 5 dager går utrolig fort. Hadde unnet ham det HVIS dere hadde råd. Uansett, så lenge du ikke syns det er greit så forklar til ham hvorfor.
nitro circus Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Om han ikke har tid eller råd til dere, synes jeg du reagerer rett med å bli skuffet..... For dere kommer først!! Men 5 dager alene ser ikke jeg på som noe problem! Selv blir jeg nok mye alene med ny baby, og 2 andre barn..mannen min jobber sesongvis borte! aug-okt. Har termin med nr 3 i juli/aug.
fox`y Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Syns han skal prioritere både ferie med dere og guttetur jeg:) han har vell litt penger å legge av, ellers så syns jeg han skal velge familien. Men jeg syns ikke d er noe galt i at han reiser, 5 dager er jo ingenting. Men jeg er vant til at mannen er bort alt fra 1 mnd-3 mnd jeg da siden han er sjømann. å han reiser kunn 14 dager etter termin igjen.. Så lenge man årdner seg rutiner så går d helt fint:) har 2 gutter på 3 og 5 fra før jeg da:)
magica fra tryll Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Hadde ikke hatt problem med at mannen var borte i 5 dager. Men hadde hatt STORE problemer med at han prioriterte ego-tur fremfor tur med meg/familien! Det hadde rett og slett vært uakseptabelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå