Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Skal søke studier til høsten. MEN, hva jeg søker avgjøres mye av hvordan jeg kan få kabalen til å gå opp. Mannen min er lite fleksibel. Drar 06.30 om morgenen og er hjemme ca kl 17. Jobber i byen og trafikken har mye å si på lang reisevei. Jeg må derfor levere og hente i bhg. Vi har to små. Tog og barnehage er innen en par minutter kjøreavstand i bil. Jeg har sett på timeplanene som ligger ute for i år på noen av studiene. På høgskolen begynner forelesningene i stor grad kl 08.30. Dette rekker jeg jo ikke! Jeg vil derfor gå glipp av en times forelesning så og si hver dag. Er dette overkommelig? På universitetet virker det som forelesningene ikke er like ofte, og at høgskolen bærer mer preg av å være en hel skoledag iforhold. Noen som kan gi meg litt input her? Erfaringer? Har jeg forstått det riktig med at undervisningsopplegget er annerledes på høgskole enn universitet?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Jeg forstår ikke, hvorfor rekker du det ikke når du begynner halv ni? Jeg vil på det sterkeste anbefale deg både å ta et studie du virkelig brenner for (ikke velg av praktiske årsaker!!) og å komme deg på alle timene, du mister så mye om du går glipp av den første timen, så du får ikke like mye ut av de neste.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Og forresten, hvordan skal det gå når du begynner å jobbe da?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Hva er det som gjør at du ikke rekker 8.30? Hvor lang reisevei har du egentlig. Ikke unormalt for en familie å være ute av døra kl. 6.30 om morgenen for å rekke å levere før jobb.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Heisann Jeg blir også student fra høsten og sliter med det samme som deg. Men jeg er alene og må hente og levere alle dager selv. Barnehagen åpner 0730, vi drar da kl 0630. Bussen til studiestedet tar ca 1 time så ja, jeg kommer forsent de dagene forelesningen begynner tidlig. Men sånn er det bare. Du får enten dra ekstra tidlig eller belage deg på å komme forsent.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Hvor lang reisevei har du egentlig? Jeg klarer fint å levere i barnehagen hver dag, begynte 08.15. Barnehagen åpnet 07.15. Tar 40-45 minutter å kjøre til skolen jeg går på
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Barnehagen åpner 7.30. Har to barn som skal leveres på to forskjellige plasser. Så jeg rekker ikke toget før kl 8. Reiseveien er ikke så utrolig lang, men jeg tenker å søke høgskolen i Oslo og fra her vi bor er det masse trafikk om morgenen som gjør at det tar veldig lang tid å kjøre. Må evt ta toget til Oslo og så t-bane videre. Det tar tid det også, ca en time. Evt må jeg søke på universitetet som ser ut til å ikke ha så lange dager fra morgenen av. Jeg burde velge utifra det jeg brenner for, men når jeg samtidig er usikker på det, blir alt et eneste virvar for meg:P
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Har dere ingen bil eller en bil? Da burde kanskje du ha bilen og mannen bruke kollektiv
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Når det gjelder jobb, som en nevner, så må jeg jo ta det som det kommer. Når den tid kommer er vi åpne for å flytte på oss. Jeg kan også få en jobb som ikke ligger slik til som skolen gjør. Det er veien inn til Oslo by som er slitsom for oss:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 Joda, jeg har bil! Mannen har firmabil. Kanskje det lønner seg å kjøre. Jeg får teste ut reiseruta med bil en morgen og se hvordan det ligger an:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 Da hadde jeg tatt bilen, regner med du sparer litt tid da, siden du leverer to steder og skal videre med en gang Ikke gøy at barnehagen ikke åpner før 07.30 det er i seneste laget. Mange begynner jo på jobb da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå