Gå til innhold

sliten og vondt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger på barsel, fått ei nydelig jente som har veldig sugebehov. Vil ga pupp går bare 20-45min imellom amming. Helt sår, store sprekker i vorta. Hu sugde meg sår lenge før jeg fikk melk. Nå har jeg så vondt at jeg ikke klarer å amme, brystene er helt harde og måtte krangle meg til å få pumpe meg.. Men ut kom kun 20ml så alt er tett... De sier at jeg må bare bite tenna sammen og amme selvom det gjør så sinnsykt vondt! Skal hjem i dag. Manuell pumpe og varm dusj sammen hørtes godt ut! Sliten! Har sovet 5 timer siden natt til søndag... Hjem kjære hjem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20 ml er jo ikke så værst! Pump i vei, gi melk med sprøyte hvis du er redd for sugeforvirret baby (kan skje hvis du gir flaske tidlig, sjeldent, men det kan skje). Uansett, når det er veldig smertefult å amme, så kommer melka seinere og det kan virke som om man har mindre melk. Derfor: drit i jm som sier du skal amme, amme, amme. De er redde for at du skal få smaken på flaske og ikke gidde hverken amme eller gi morsmelk. Det er ikke snakk om at du ikke gidder, det er snakk om at det er sinnsykt smertefullt å amme for noen, og det kommer på toppen av alt annet som hører barseltida til.. Lytt mer til din egen kropp og hva som er best for samspillet mellom deg og baby. Pump annenhver gang hvis du mener det er best, be legen om resept på oxytocin spray som får melka til å renne før baby tar tak. Spør om ammeveiledning av helsesøster, og om hun kan komme hjem til deg. God klem og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...