Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Fikk endelig logget inn på altinn.no For meg så ser det ut som det er litt småfeil når det gjelder hvor mye jeg har blitt trukket i skatt, men er ikke sikker siden jeg ikke er 100 % sikker på om jeg skjønner alt (JA, jeg vet jeg er dum..) På side 3 står det "Foreløpig beregning av skatter og avgifter 2010". Er tallene i kolonnen "Skatt/avgift" de tallene dem mener jeg har betalt i skatt? For i følge årsoppgavene mine så har jeg betalt litt mer enn det som står der. Betyr det at jeg må rette disse tallene, eller hva må jeg gjøre? Jeg mottar overgangsstønad og skatten av denne ser ut til å være delt opp i 2 kategorier: "Staten" og "Kommune og fylke" De to tallene til sammen blir mindre enn det som jeg har fått fra nav at er trekt totalt i skatt. Hvordan skal jeg da rette det? Jeg vet jo ikke hvor mye som skal i hver "kategori"? Håper noen vil ta seg tid til å hjelpe meg med dette, eventuelt henvise meg til et sted hvor jeg kan finne ut av disse tingene
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 "Foreløpig beregning av skatter og avgifter 2010". = dette er det du skal betale i skatt. Ser du på utregningen lengre ned så står det hvor mye du har betalt, dette skal stemme med oppgaven du har mottatt. Så vil det stå om du har noe tilgode/restskatt.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Så tallene som står i den kolonnen er det jeg skulle betalt i skatt hvis jeg skulle gått i 0 (altså hverken få noe skatt tilbake, eller betale restskatt) og ikke hva jeg faktisk har betalt i skatt? Og det jeg har betalt i skatt i løpet av året står kun samlet i posten -"Forskuddstrekk (trukket av oppgavegiver mv.)" ? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå