Gå til innhold

Apropos feil termindato, venninna mi har den rareste historien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun får ikke mensen. Tar test og oppdager at hun er gravid. Mensterminen blir 24 Oktober. Da hun er 17 uker på vei ut i fra menstermin (Altså 15 uker etter at hun testet positivt) drar hun på UL. Hun blir der satt tilbake fire uker,får beskjed om at hun bare er 13 uker på vei og får ny termin 21 November. I følge den nye termindatoen testet hun altså positivt 2 uker FØR hun faktisk ble gravid. Hun får ny UL "den nye" uke 18 (altså uke 22 i følge menstermin) og den nye datoen blir på ny bekreftet. Hun legger frem problemet for legen, og får en tredje UL som bekrefter de to første. (Hun var ny utrolig fortvilet)

Ungen ble født 22 oktober, veide 3830 g og var 50 cm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde motsatt... mensen terminen min var nesten 10 daga feil. da jeg fikk tatt ul sa jeg til jordmora jeg må være lengre på vei, og hun bekreftet det med ca 2 uker (jikk fra uke 18 til uke 20)

helt ærligt så trur jeg hver enkel er litt klar over nårbefrukningen av egget har skjedd :)

min mor hadde samme problem som venninna di hun fikk en feil termindato, som legen hardnakka mente på var rett, hun gikk over. farligt langt over, fostervannet var bare gørr og ungen strøk nesten med pga dette.

Skrevet

merkelig ja...hmm...

Skrevet

Rart at de kan ta så feil, gang på gang! Men verre hvis det går andre veien, at ungen blir liggende inni magen altfor lenge fordi termindatoen liksom er langt framme i tid, som innlegget over. Skummelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...