Gjest Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Julia kom til verden 17.03.2011 (2 uker og 1 dag før tiden) Det var planlagt keisersnitt 23.03, men lille Julia ville ut før :-) Det begynte med svake rier kl. 12 ca. som tok mest tak i magen. Derfor var jeg usikker på om fødselen var i gang eller om det bare var vonde kynnere. Etter hvert som timene gikk skjønte jeg at fødselen var i gang og ca. halv 4 ringte jeg mamma så hun kunne komme å passe på sønnen vår. Vekket mannen, pakket bagen og ringte føden. Så dro vi inn når mamma kom. Når vi kom inn var det veldig smertefullt og kun 3 cm., så jeg ba om epidural etter ca. 1 times tid. Sjekket igjen og da var jeg 5 cm. Deretter gikk det ganske bra :-) Ba om svak dose på epiduralen og brukte lystgass ved siden av og det fungerte supert. Da var jeg nesten smertefri, men mistet ikke noe følelse så følte jeg hadde god kontroll. Når jeg var 9 cm tok de vannet og etter det var det ikke lenge før jeg var 10 cm. Etter en liten stund kunne jeg begynne å trykke og hun kom etter 4-5 ”pressrier”. Nydelig jente på 3460 gram, 50 cm lang og 35 cm rundt hode :-) Hun som var estimert til å bli en stor baby viste seg å være en liten baby :-) Så snill og nydelig lita tulle <3
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Awww! Gleder meg til det er min tur Gratulerer så masse med jenta <3 Klem <3
Frøken Tredjegangs Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Gratulerer med lille jenta! Bra at du slapp keisersnitt, da! Herlig å slippe å tenke på såret og tilheling, nå er du så mye friskere og raskere! Kos deg!!!
Født 19.04.11 Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Gratulerer så mye!!! Må bare spørre; hvorfor skulle du ha keisersnitt? Var det på grunn av stor baby? Bare nysgjerrig siden jeg selv har et stort barn i magen- Hørtes ut som en drømmefødsel...
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 gratulerer så mye Håper det ikke blir så alt for lenge til jeg får se mitt nurk
MiraculixGRAVID Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Gratulerer, så fin fødselshistorie :-)
Gjest Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 Tusen takk alle sammen :-) Det var en drømmefødsel :-) Veldig glad for at jeg slapp keisersnitt. Er i toppform og slipper å tenke på ett operasjonssår. Har en sønn fra før og han veide 4660 og jeg er ganske liten, så han satt fast i flere timer og det ble en ganske dramatisk fødsel. Snuppa ble estimert til å bli stor hun også, så da begynte jeg å utvikle angst for at det skulle bli like dramatisk som sist. Men bestemte meg for at hvis hun kom før tiden skulle jeg prøve for da tenkte jeg at hun ikke hadde fått lagt på seg så mye. Men de tok uansett veldig feil for hun var ikke store jenta <3 Lykke til dere andre og ønsker dere en like fin fødsel :-D
Gjest Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 Tusen takk alle sammen :-) Det var en drømmefødsel :-) Veldig glad for at jeg slapp keisersnitt. Er i toppform og slipper å tenke på ett operasjonssår. Har en sønn fra før og han veide 4660 og jeg er ganske liten, så han satt fast i flere timer og det ble en ganske dramatisk fødsel. Snuppa ble estimert til å bli stor hun også, så da begynte jeg å utvikle angst for at det skulle bli like dramatisk som sist. Men bestemte meg for at hvis hun kom før tiden skulle jeg prøve for da tenkte jeg at hun ikke hadde fått lagt på seg så mye. Men de tok uansett veldig feil for hun var ikke store jenta <3 Lykke til dere andre og ønsker dere en like fin fødsel :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå