Gå til innhold

Trenger sårt noen gode råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Hvordan er det med farsrettigheter når foreldrene ikke er sammen? Jeg flyttet fra min samboer før jeg fant ut at jeg var gravid, og når jeg fant ut av det og fortalte han om dette trodde han ikke på meg og gikk rundt å sa til "alle" at jeg løy. Han fikk bli med til legen og bevist at dette her var noe som faktisk skjedde. Da ville han ha meg til å ta abort, men jeg stod på mitt valg, å beholde. Jeg ga han klar beskjed om at han bestemte selv hva han ville, men om han ville ha noe med det å gjøre skulle han være der fra begynnelsen av og respektere mitt valg.

Først skulle han ikke ha noe med det å gjøre, og plutselig så skulle han og den "nye" damen gå til retten og "ta fra meg dette barnet og ha det selv. Eller i allefall ha ungen annen hver helg"...

Sånn som han har behandlet meg i fortiden, sinntilstanden og med umodenheten hans så vil jeg ikke at han skal ha noe med dette barnet å gjøre.. Er det stygt gjort av meg? Jeg vet at han ikke kommer til å bli en god "far", ikke de første årene i allefall, og synes ikke at det skal måtte gå utover barnet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vet jo at han er faren s ådu blir ikke kvitt ham, men de første par årene er det jo kun normalt med korte og hyppige samvær oftest hjemme hos barnet (deg) så nn at det er tryggest for barnet, s åtviler på at de kommer noen vei hverken med å skulle "ta" barnet eller å tvinge igjennom helgesamvær.

Så da har du og BF tre år på dere til å ta dere sammen, oppføre dere som voksne og samarbeide til beste for det barnet dere er foreldre til.

Lykke til... man må spise kameler iblandt...

Skrevet

Jeg er i samme situasjon, bare at jeg ikke vet om han vil involvere seg. Har bestemt meg for å kontakte advokat slik at barnets beste blir ivaretatt og at jeg får den støtten jeg trenger. Anbefaler deg til å gjøre det samme :) Lykke til og hold hodet kaldt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...