Gå til innhold

Dere som har fått innviget ks, hvor mange dager før termin blir det utført?


kjærevene

Anbefalte innlegg

Skal inn til samtale med jordmor og gynekolog 4 april, håper at det blir tatt en avgjørelse da. Synes selv det er sent å ha denne samtalen da, skulle så gjerne ha visst det innen den tid, men får vel bare vente å se. Har termin 11 mai.

 

Er litt bekymret vedrørende ks i påsken med lite bemanning og ikke planlagt. Har svangerskapsforgiftning, men ikke alvorlig grad heldigvis ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne gang skal jeg ha ks 7 dager før termin, forrige gang hadde jeg 14 dager før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de regner vel ca 7-10 dager før termin i de fleste tilfeller.jeg skal ta 9 dager før termin.men kommer vel litt ann på hva grunnen til ks er da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei!

Hvordan gikk det hos jordmor og gyn? Fikk du endelig svar? Forstår godt at det er vanskelig å ikke vite. Man vil jo gjerne forberede seg mentalt. Jeg er i samme situasjon. Har termin 12. mai og jeg får ikke vite noe før 20. april. da blir det ny ultralyd for å se om han har snudd seg.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hva er grunnen til at du tar det såpass mange dager før termin?

Jeg har nå fått diagnostisert svangerskapsdiabetes, og ønsker ks 21 dager før termin. Dette for å slippe å måtte bli overflyttet til et annet og større sykehus, som er mye lenger unna. Baby i magen er også allerede nå stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nei jeg fikk egentlig ikke noe endelig svar. Gynekologen satt og snakket om vaginal fødsel mesteparten av tiden, og jeg lot han få snakke, hvis ikke hadde det blitt bare en krangel. Når jeg snakket var han dessverre ikke like høflig, men jeg tror likevel han hørte litt etter.

Det han sa tilslutt var iallefall at han mente på at vi skulle bli enige....

 

Men nå har jeg fått diagnostisert svangerskapsdiabetes, foreløpig kostregulert. Har fått denne uken på meg til å se hvor godt jeg kan regulere det med kosten, og går ikke det må jeg til et annet sykehus som er større, og mye lenger unna. Jeg har vært til samtale med diasykepleier, som var enig med meg i at det var bedre å få et planlagt snitt før termin, enn å måtte bytte sykehus, begynne på insulin etc nå som det ikke er så lenge igjen. Baby ble vekstestimert også, og var for en uke siden 24 % større en gjennomsnittet.

Så jeg skal inn igjen på torsdag, da kommer jeg ikke til å gimeg før jeg har fått en avklaring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...