Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Ikke nødvendigvis alene, men sitte på fanget f.eks. jenta min på snart tre mnd. vil ikke ligge på ryggen i armene mine lenger, med mindre hun er veldig trøtt eller spiser. Hun reiser seg opp selv og skal sitte. Og blir kjempe irritert hvis hun må ligge. Det er vel ikke farlig for ryggen hennes, når hun vil sitte selv? Er førstegangs og har ikke peiling på babyer. Så jeg vet ikke. Er hun for liten til og sitte?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Så lenge hun ikke sitter rett opp og ned, med vekt på rygg og hofter, skal det nok gå bra. Det er ingen ting i veien for å sitte på fanget, men du skal ikke sette henne opp på gulvet f.eks. før hun har lært å gjøre det selv
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Ja, hun er for liten til å sitte. De bør ikke sitte før de setter seg opp helt selv og det gjør de stort sett ikke før de har lært seg å krabbe. Etterhvert som hun begynner med fast føde kan du evt la henne sitte med god støtte i en stol mens hun får mat. Hvis hun vil "sitte" i fanget ditt, så la henne ligge inntil magen din sånn at hun halvveis ligger og halvveis sitter.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 For å presisere: Det ER farlig for ryggen hennes, så lenge hun ikke klarer å sette seg opp fra mageleie helt selv.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Ja, har prøvd det. Så at hun ligger/sitter på magen min. Men hun bøyer seg framover og SKAL sitte. Ordner og styrer fælt... Og hvis jeg prøver og legge henne ned og blir hun sint, rett og slett. Hehe.. Går greit og ligge på ryggen på teppe på gulvet eller i senga. Men på fanget skal hun sitte.. HI
Dark Angel Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Babyer sier ofte ifra når de blir slitne, og trenger å hvile. La henne sitte på fanget, men ikke hele tida! Når hun er 6 mnd. kan hun sitte i barnestol. før det, vippestol. Det skulle du kanksje prøvd?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Vi har vippestol:) men den kan stilles i ryggen og beina. Så hun ligger nærmest i vippestolen, der ligger hun helt rolig og prøver ikke sette seg opp. Er spesielt i fanget som hun vil opp og sitte:) pleier og la henne sitte litt, men etter hvert legger jeg henne over skuldra. Vil ikke at hun skal sitte for lenge hvis det ikke er bra. Hun sitter jo veldig foroverbøyd da, ser litt rart ut, men hun blir fornøyd da. Hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå