Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det går an å låne 100% til bolig i en bank?

Jeg har rig\ngt ganske mange banker, men de tilbyr bare 90%. Fikk da tips om å søke resterende i Husbanken, men de satt opp et utrolig urealistisk budsjett der forbruksutgiftene(mat, møbler, klær, bil osv) var doblet i forhold til det vi faktisk bruker, så der fikk vi ikke lån, til tross for at det er de som skal hjelpe barnefamilier og førstegangsetablerere.

Jeg har hørt at det er mulig å søke de 10% i en svensk bank selvom boligen er i Norge. Noen som har info om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk 100% i lån av banken (Nordea) da vi kjøpte hus for 1år siden. Da var min mor kausjonist på 20% av lånet, noe som gjord vi fikk rimligere rente enn det vi hadde fått med husbank lån.

Vet det ikke er alle som har mulighet for kausjonist, men tenkte jeg kunne nevne det :)

Lykke til på huslån jakten :)

Skrevet

Dere kan søke startlån hos kommunen (den kommunen dere flytter til). Det kan brukes som egenkapital;)

Sjekk kommunen sine nettsider.

Skrevet

Vi har lånt hele kjøpssummen i postbanken. Har delt opp lånet, slik at vi har to lån; ett med bare et par års nedbetalingstid, og et med langt lenger nedbetalingstid. Vi betaler ca 15 000 hver måned, men så snart det minste lånet er nedbetalt om få år, blir avdragene langt mindre. Kan ikke huske at det var noe problem å få lån til hele kjøpesummen, men de har kanskje blitt noe strengere..

Skrevet

Hei.

Synes det høres rart ut at en svensk bank låner ut 10 % med annen prioritet pant i Norge.

Fikk dere ingenting i Husbanken? Kan jeg spørre om hva dere har i samlet inntekt?

Har dere sjekket med Postbanken / dnb nor?

Skrevet

Bankene har blitt strengere, og strenger vil det bli.

Dersom dere ikke har BSU eller kausjonist er det nok vanskelig å få lånt 100%.

Men som ei over skriver, kan dere stille med en kausjonist kommer dere godt ut av det rente-messig også..

Svensk bank har jeg ikke hørt om i den sammenhengen..

Lykke til :)

Skrevet

Ring Rørosbanken, der får du hjelp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...