Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Ikke får vi vite noe om hva de gjør iløpet av dagen verken skriftlig eller muntlig, ikke får vi noe "kunst" / tegninger/ dorullnisser osv med hjem, de er aldri ute på tur og idag var de inne hele dagen (strålende sol og 12 plussgrader!!!). Ikke første gangen dette skjer, de har stadig noen unnskyldninger på lur for hvorfor de ikke har vært ute. Idag f.eks var unnskyldningen at de var for få på jobb, men hallo- de var 3 stykker der i formiddag, og det burde da være nok på 14 barn, eller??? Arrrrg........
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Det var da veldig! Syns ikke dette var gode grunner til å kalle barnehagen en drittbarnehage. Jeg syns veldig mange foreldre stiller for mange og for høye krav til barnehagen sin, uten å legge særlig mye vekt på at barnet trives og har det godt. Sier ikke at dette nødvendigvis gjelder for deg, men syns det er trist at alt det positive arbeidet vi gjør i det daglige aldri fortjener en takk...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Du kan jo etterlyse litt kunst ? Og ta deg tid til å spørre litt selv når du henter på ettermiddagen ? Det hjelper å vise at man er interessert.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Jeg spør HVER dag, og har etterlyst mer info når vi har hatt foreldresamtaler, men lite skjer. Når jeg spør om hun har hatt en fin dag, får jeg bare til svar "jada..". Virker ikke som om de har noe særlig opplegg i det hele tatt iløpet av dagen, og noe så enkelt som sangstund er også sjelden vare. Barnet mitt trives ikke noe særlig der nei, hun kjeder seg og vil heller være hjemme. 6-8 timer i strekk innendørs, uten en eneste luftetur ut eller en hvil (hun sover ikke), er slitsomt for barna, og jeg får assosiasjoner til hunder som er innestengt i bur hele dagen, og som står og krafser på ruta. Hun vil gjerne ut, elsker å være ute, spesielt nå på våren hvor det er så mye vann og smeltet snø å leke med. HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Høres ut som en trasig plass å ha barna sine. Jeg syns du skal bytte barnehage.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Hvis du mener barnehagen er en drittbarnehage og dattera di i tillegg ikke trives der, hvorfor i all verden har du henne der i det hele tatt????
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Er der ikke en foreldre som er foreldrekontakt? Ta det opp med henne og be hun videreformidle dette til bh. Hadde blitt skuffa selv jeg, om dette er tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 Fordi vi ikke får plass i noen andre barnehager dessverre... Har søkt om overflytting ja, men lite som skjer... HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 er du ikke fornøyd så må du søke overflytting da. jeg vet ikke om du har en drittbarnehage eller ikke,men det er som regel en grunn til at man ikke gjør noen aktiviteter i en barnehage. i den barnehage njeg jobber i så ser vi an barnegruppa.har de en fantastisk lek inne en formiddag ,ja da blir vi inne da! noen ganger er det veldig mye som skjer uten at foreldrene ser hva det er;møter,sykt personalet,vikarer som ikke vet noen verdens ting,syke folk andre plasser på barnehagen(og da må vi hjelpe til)et barn som datt og slo seg og må ha trøst lenge samtidig som to andre barn bæsja mens resten av barna springer rundt.det krever sin kvinne å kunne være over alt hele tiden i barnehagen,man må rett og slett se an hva som passer de fleste til enhver tid,ikke bare ditt barn. og kunst,mener du virkelig at barnet dit skal lage noe slik at du ser resultatet?hva med at de kanskje henger det opp i barnehagen istedet,legger det i permen til barna,lar de male arket så fullt av maling at det går i stykker? enten er du en krevende mor eller så er barnehagen ikke så lydhør.snakk med ped.leder?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #10 Skrevet 23. mars 2011 Ja, skal snakke med foreldrekontakten, men tviler på at det vil føre til noe.. De virker rimelig inngrodde i de dårlige vanene sine, og har alltid et par unnskyldninger på lur. Tror mye skyldes latskap rett og slett, og det irriterer meg..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #11 Skrevet 23. mars 2011 hvor gammel er jenta? Jeg har hatt samme problem som deg, ungene var inne hele dagen, fikk helt vondt av dem!! Tok det opp mange ganger uten effekt, men nå ser det ut til at det er bedret seg, heldigvis!!!!! har du tatt det opp med styrer i barnehagen? Det MÅ du gjøre!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #12 Skrevet 23. mars 2011 synes kanskje du skal jobbe en uke frivillig i en barnehage,så kanskje du endrer mening!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #13 Skrevet 23. mars 2011 Det henger sjelden noe nytt på veggene, og den eneste gangen vi har fått med en tegning/ maling hjem var til jul. Permer har de ikke. Jeg har selv jobbet i to forskjellige barnehager før, og vet hvor bra det kan bli hvis de ansatte virkelig brenner for jobben sin, kanskje derfor jeg er så skuffa.. og som sagt, har allerede søkt om overflytting... HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #14 Skrevet 23. mars 2011 se innlegget over, jeg har jobbet 2 år i 2 forskjellig barnehager før selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå