Gå til innhold

restskatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peil?

Må ringe i morgen å sjekke men er det noen som har erfaringer eller jobber med dette?

Har fått en "stor" baksmell. Selvfølgelig min egen feil så trenger ikke påminnes det;) Er nå permittert og det blir jeg værende en stund så betalingsevnen er ikke så stor for øyeblikket. Får en betalingsordning på restskatt? Over hvor lang tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan iallefall få det delt opp i terminer. Vet ikke over hvor lang tid. bare ring skattekontoret og gjør en avtale.

Skrevet

Tenker du da på terminer som vanlig? Altså i august og oktober?

Skrevet

Jeg fikk tre regnigner i posten et år, tror de var delt opp i tre måneder på rad, og da hadde jeg ikke bedt om det. Var ca 25 000 i rest, så der gikk feriepengene gitt :-).

Skrevet

3 mnd på rad blir litt vel mye.

Uff, kjenner nattesøvnen ikke blir så bra før jeg får snakket med dem i morgen.

Skrevet

Lykke til - jeg er sikker på at dere finner en bra ordning, de er ikke interessert i å "straffe" deg. Bare vær ærlig og ikke sur og sint, så går det nok bra :-)

Skrevet

Nei, sur og sint er jeg langtfra. Kun sur på meg selv;)

Skrevet

Tror du kan få det delt opp over 1 eller 2 år..

Skrevet

Såpass! hadde jeg vært i jobb nå hadde jeg nok klart det til normert tid men siden jeg ikke vet hvor lang tid permitteringen varer er det vanskelig.

Ser ut til at ingen vet så mye om dette.

Skrevet

Nå har jeg snakket med dem og det er ikke så mye å gjøre før jeg får betalingen i posten og ser jeg ikke greier det. Klarer jeg det ikke må jeg sende inn inntektsopplysninger så trekker de fra lønn eller jeg får privat avtale. Så i mellomtiden får jeg betale det jeg klarer og håper jeg kommer i jobb igjen snart så jeg får betalt dette til tiden.

Dette til info om noen andre har vært lite "dum" som meg;)

Skrevet

Du må snakke med skatteoppkreveren i din kommune (hvem sa skattekontoret? De fastsetter jo bare, innkreving av pengene gjør kemneren) og be om en betalingsavtale. Som regel er kemneren villig å gjøre det når du kan dokumentere at du har vanskelig å betale alt på en gang. At du får forsinkelsesrente må du dessverre regne med, rentene blir beregnet når hovedstolen (=restskatt) er gjort opp.

Vet at det er vanskelig å gjøre i f.eks Kristiansand da det var veldig mange som godt kunne betale alt, men ba om betalingsordning og fikk det. Det ble etterhvert så mange at kemneren måtte slutte med denne praksisen og de var nødt å sette en annonse i avisen!

Skrevet

Du trenger ikke vente til skatteoppgjøret kommer. Begynn å betal inn tilleggsforskudd, så mye du kan. Også etter fristen 31.5. kan du betale inn, da er det ikke tilleggsforskudd lengre men forskudd på restskatt (dvs rentetillegget på restskatten reduseres ikke noe lengre) og du vil ha lavere restskatt når den forfaller.

Skrevet

Takk. Var det jeg mente:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...